Technika: Aprilia RS 660

Az Aprilia a közepes lökettérfogat-osztályban is lerakja a névjegyét, az olaszok ugyanis a 100 lóerős RS 660 képében lenyűgöző műszaki megoldásokkal, osztályon felüli szupersportgépet építenek.

Az Aprilia egyelőre keveset árul el középosztálybeli terveiről. A Harley-Davidson új Európa-modelljeihez hasonlóan az észak-olaszok is meglehetősen titokzatosak, ha a 660-asról van szó. Egyértelmű viszont, hogy manapság egyetlen gyártó sem kezdene ilyen gigantikus fejlesztésekbe egyetlen típus kedvéért. Így minden bizonnyal a nemrégiben az EICMA-n bemutatott RS 660 is csak a nyitánya lesz az Aprilia tevékenységének ebben a géposztályban. Már egy 660-as Tuono prototípusát is bemutatták, és a különösen figyelmes vásárlátogatók egy műanyag dobozokkal álcázott üvegkalitkában egy új túraendurót is felfedezni vélhettek.

A legkorábban 2021-ben piacra kerülő Yamaha Ténéré 700-konkurens neve: Aprilia Tuareg 660. Az új Aprilia-építőszekrény lelke az erőforrás, amelynek alapja állítólag az 1100-as, négyhengeres V motor első hengersora. Ez a 217 lóerős, nagy teljesítményű motor akár 13 500-at is foroghat percenként, feleakkora 550-esként tehát bő 108 lóerőt tudna. Az új kéthengeres viszont ennél jóval kevesebbet pörög, megelégszik 11 500-zal percenként. Ugyanakkor a 110 cm3-nyi plusz lökettérfogat jóval nagyobb forgatónyomatékot jelent. Az Aprilia mérnökei valószínűleg megnövelték a löketet a V4-es superbike-hoz képest, a 81-es dugattyúk az eddigi hengerfejekkel együtt elegendő nyomatékot tudnának előállítani.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.