Tartósteszt: Honda CB1000R Neo Sports Café + vs. CB1000R 2011

Tartóstesztmotorunk újabb kritikus kezébe került. Mike Tamás – többek között a Motorrevü Sport rovatának szerkesztője – maga is CB1000R-tulajdonos. így a lehető leghitelesebben tudja összehasonlí­tani a Honda ezres nakedjét az elődváltozattal.

Már nyolc éve CB1000R-tulajdonos vagyok, szeretem ezt a tí­pust. Titkon szurkoltam a Honda tervezőinek, hogy minél tovább halogassák a modellfrissí­tést, ez tí­z évig be is jött. Aztán kijött az utód, ami nem ráncfelvarrott volt, hanem egy új motor.

Anno a modell tervezésében olaszok is részt vettek, az utódot a japán designerek álmodták meg − le a kalappal előttük! Művészember lévén elsősorban az arányokat, a formákat és ezek harmóniáját figyelem meg először egy motoron. Nekem ezek akár fontosabbak is lehetnek, mint a kedvező lóerő-súly arány. A régi CB-t szinte csak a külseje miatt vettem meg, beleszerettem a formákba. Az utód esetében is először a forma nyűgözött le.

A régi motoron a tank szinte „lefolyik” a blokk két oldalára, jellegzetes villám alakot formázva, az újnál a tartály dobozszerű, café raceres, ami máshogy szép. Mindkét motorra jellemző, hogy a tömeg az orr felé összpontosul, a hátsó traktus szellős, sőt az újnál a váznyúlvány háromszöge szinte üres. A hátsó ülés vége mintha házilag lenne lefűrészelve, nekem a régi hegyes ülésvég jobban lezárja a formát és dinamikusabb is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.