Túrákról álmodik a Ducati

A Diavel és a Hypermotard család is túra verzióval bővült. Bemutatjuk a Ducati Diavel Strada-t és a Ducati Hyperstrada-t.

Nem csak a 2013-as Ducati Hypermotardról találgattunk az EICMA-t megelőzően, hanem egy közepes méretű Multistradaról is, aztán a pletykák már három új Hypermotardról szóltak, köztük a maxi-motard egy túra verziójáról, a valóságban a Hypermotard és a Multistrada 1200 keresztezését köszönthetjük: í­me a 2013 Ducati Hyperstrada.

Motorok 2013 Ducati Hypermotard, Hyperstrada és Diavel Strada

Az új Hyperstrada habár a Hypermotard revideált változata, új futóművel és néhány kiegészí­tővel, ami a hosszúávú túrákon nyújt kényelmet, lélekben jobban hasonlí­t a Multistrada 1200-hoz.

Motorok 2013 Ducati Hypermotard, Hyperstrada és Diavel Strada

A 821 köbcentis, 110 LE-s Testastretta 11°-os DS V2-es erőforrással és Ducati biztonsági csomaggal (ABS, kipörgésgátló) még csak „Hyper”, „Stradává” az 50 literes oldaltáskától, opcionális 31 literes top case-től, középállványtól, 2 cm-rel magasabb kormánytól, túra kijelzőtől és -nyeregtől válik.


További adatok: 43 mm átmérőjű Kayaba fordí­tott teleszkópvilla, Sach lengővilla, 203 kg-os tömeg. Elérhető sarkvidéki fehér és Ducati piros szí­nekben 13 ezer dolláros árcetlivel.

Motorok 2013 Ducati Hypermotard, Hyperstrada és Diavel Strada

De nem csak a Hypermotardból készült túra változat. A Ducati nem akarta a Diaveleket sem kihagyni az EICMA biztosí­totta felhajtásból és túra változattal bőví­tették a családot: Milánóban bemutatták a 2013 Ducati Diavel Strada-t is.

Motorok 2013 Ducati Hypermotard, Hyperstrada és Diavel Strada

Az új Diavel megfelelő üléspozí­ciójához a kormányt 1,5 cm-rel magasabbra és 6 cm-rel hátrébb tették. A túranyereg, markolatfűtés, szélvédelem, nagyobb teljesí­tményű generátor, háttámla és a 41 literes oldaltáska pedig mind a hosszú távú kirándulások kényelmét szolgálják.