Túraabroncsok 2. rész

Az ABS és a kipörgésgátló nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az olyan túraendurókat, mint a BMW R 1200 GS biztonságosan átmanőverezzük a vizes terepen. Az igazi előnyöket azonban a megfelelő gumi biztosí­tja. Öt enduróabroncsnak kell megmutatnia, hogy melyikük rendelkezik a legnagyobb tapadási tartalékokkal ‒ nem csak esőben.

Hogyan lehet egy olyan univerzális tehetséget, mint a „régi” levegőhűtéses BMW R 1200 GS, még jobbá tenni? A legegyszerűbb és egyben leghatékonyabb mód, ha vadonatúj gumikat húzunk rá. Ugyanakkor ez a tuningmódszer azt is feltételezi, hogy a gyártók megfelelő minőségű abroncsokat hámoznak ki a sütőformákból. Ez meg persze az ebből a tí­pusból eladott mennyiségen áll vagy bukik. Amiből ugyanis túlságosan keveset értékesí­tenek, abból nem éri meg drága fejlesztéseket végezni. Végül is egy gazdálkodó vállalkozásnak a befektetések megtérülésére is ügyelnie kell. Persze az olyan motorkerékpárok, mint az R 1200 GS – a régi és az új modell egyaránt –, évek óta kiváló eladásokkal büszkélkednek. Az egyre növekvő állománnyal pedig a hozzájuk illő abroncsok vásárlása is biztosí­tottnak látszik. Annál is inkább, mivel a túraendurósok általában szeretik falni a kilométereket, és ennek a menetteljesí­tménynek köszönhetően gumicserére is sűrűbben jelentkeznek.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész
Kattintson a képre a galériához!


A menetteljesí­tmény cí­mszó alatt álljunk csak meg tesztünk ezen érzékeny pontjánál. Kopásértékeket ugyanis hiába keresnek majd a következő oldalakon. Előző számunkban megjelent cikkünk a túraabroncsok tesztjéről talán képet adott arról, milyen hatalmas feladat a motorkerékpárgumik menetteljesí­tményének elemzése. Mindenekelőtt akkor, ha nem is csak gyakorlatinak kell lennie, hanem ezenkí­vül összehasonlí­thatónak is.

2015 valójában nagyon jó év lett volna arra, hogy az endurógumikat ebből a szempontból is ismét górcső alá vegyük. A hat prémiummárka közül ugyanis rögtön hárman is új profilokkal álltak elő. Ugyanakkor a Bridgestone olyan szűk határidőt szabott az új A40-nek, a tisztességben megőszült Battle Wings utódjának, hogy a tesztpéldányok nem érkeztek meg a próba kezdetére Japánból. Ezért az A40-ről végül csak külön megjegyzésben í­rtunk, mert csak jóval a kezdés után tudtuk összehasonlí­tani a többiekkel. A fontos vizesfelületi eredmények ekkorra már teljes mértékben elkészültek, csak az ideális körülmények közti tesztelésen (napos, meleg és száraz idő) szereztünk vele tapasztalatot országúon és autópályán. Ezeket röviden és tömören összefoglaltuk a cikk utolsó oldalán.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

Harc az idővel a Motorrad gumitesztjén. A boxutcában is másodperekről van szó: adatokat kiolvasni, gumicserét előkészí­teni

A többi abroncsot azonban intenzí­v próbáknak vethettük alá. És mivel utoljára – két évvel ezelőtt ‒ a Triumph Tiger Explorerrel teszteltük ennek az abroncscsaládnak a kopását, ezért több helyen is utalunk az akkor tapasztalt menetteljesí­tményekre.

íbécérendben az első helyen régi ismerőst üdvözölhetünk a Conti Trail Attack 2 révén. Megmérettetéseinken a hannoveri gyártó gumiabroncsai mindig sportosságukkal és fürgeségükkel tűnnek ki. Nem kivétel ez alól a TA2 Z specifikációjú első abroncsa sem. Annál is inkább, hiszen a BMW-n még jobban viselkedik, mint két évvel ezelőtt a kemény hangolású Triumph-on. Mí­g akkoriban jelentős kormányszitálás árnyékolta be a menetkényelmet, idén a GS-en már semmit sem éreztünk ebből. A hiperaktí­v Contik csak az egyenesfutás terén mutatnak hiányosságokat – immár szintén hagyományként. A teljesen egyenes pályákon való száguldás szintén nem tartozik a TA2 erősségei közé, ugyanakkor szabályosan habzsolja a bármilyen fajtájú kanyarokat. Az az endurópilóta, akit hasonló fából faragtak, boldog kapcsolatot ápolhat a Contival. Viszont jobb, ha nem ered el az eső, hiszen a Conti nem igazán szereti a nedves burkolatot. Meg kell hagyni ugyanakkor, hogy az ezen a téren elért idei utolsó hely viszonylagos. A két évvel ezelőtti teszten a TA2 megmutatta, hogy esőben sokkal jobban viselkedik, mint elődje. Idén azonban az tett be neki, hogy a két vadonatúj konkurens erősen elhúzott. Ezzel elérkeztünk a D-hez: nézzük meg, mit tud a Dunlop, a teszt egyik új résztvevője.

Az enduróabroncsok országúon és autópályán
Durván faragva, de simára vasalva
galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

Manapság a korszerű túraendurókat olyan gumiabroncsokkal szerelik fel, amelyek fejlesztése során pontosan követték a pilóták igényeit. Ami azt jelenti, hogy ezekre a motorokra általában nem durva bütykös gumi kerül. Bár a mai enduróabroncs-generáció profilképe még valamelyest durvának mondható, de lényegében ezeket a gumikat is általános országúi használatra alakí­tják ki. Hogy milyen lehetőségek rejlenek bennük egy kis offroadozás során, gumitesztünk következő (2015/10) számunkban megjelenő harmadik részében vizsgáljuk meg alaposan.

 

Először azonban ennek az összesen hat gumiabroncspárnak a tesztelésére indulunk egy változatos országutakkal tarkí­tott tájra a Jagst folyó völgyébe – a Würzburg és Heilbronn közti terület jó tipp a kanyarbolond motorosok számára. ílljunk csak meg egy pillanatra: hat modell a teszten, de csak öt a táblázatban? Igen, hiszen sajnos a Bridgestone-nak nem sikerült határidőre leszállí­tania az A40-et, ezért nem tudtuk tesztelni a vizes pályán. Az A40 lett volna egyébként a harmadik vadonatúj modell a teszten. így vele kapcsolatban csak az ideális körülmények között, száraz úon szerzett benyomásainkról számolhatunk be. Természetesen ez nem elegendő ahhoz, hogy a Bridgestone bekerüljön az értékelésbe. Egy első benyomáshoz viszont elég tapasztalatot szereztünk vele, lásd a 68. oldalt. Az országúi tesztek után a közeli A 81-es autópályán vizsgáltuk meg, hogy teljes sebességnél milyen stabilak a gumik. Hiszen a tartós teszten nálunk lévő KTM 1190 Adventure is azt mutatja, milyen neuralgikusan reagálnak a magas motorok a nagy sebességre. Ezért az izgalmas kérdés: melyik abronccsal megy úgy a GS, mintha sí­nen húznák?

 

Összegzés

A helyezésekre vetett pillantás után vajon egyértelmű, hogy mi kerül legközelebb a GS és hasonló modellek abroncsaira? Az egyes résztesztek pontozásánál még egyértelműbb, hogy a pilóták melyik abroncsot szerették leginkább. Világos, hogy az első két helyezettet minden további nélkül merjük ajánlani bármikor. Aki viszont extrém fürgeséget szeretne az országúon, a bombabiztos stabilitásra azonban nincs szüksége, az nézze meg közelebbről a Conti Trail Attack 2-t. Aki viszont egy kiegyensúlyozott keveréket keres mindezekből, azt a Metzeler Tourance Next teheti boldoggá.

 

Országú/autópálya

Új állapotban

Maximális pontszámCONTINENTAL TRAIL ATTACK 2DUNLOP TRAILSMARTMETZELER TOURANCE NEXTMICHELIN ANAKEE IIIPIRELLI SCORPION TRAIL II
Manőverezési készség302827262527
Kormányzási pontosság302626262527
Kanyarstabillitás201818181719
Tapadás kanyarban1099989
Tapadás gyorsí­táskor1099989
Egyenesfutás csomagokkal10778108
Menettulajdonságok utassal201617171617
Viselkedés a határtartományban1069879
Felállí­tónyomaték1088878
Összesen150129130129123133
Helyezés3.2.3.5.1.

Mindenekelőtt csodálkozva vettük tudomásul, hogy a Dunlop beszüntette a 2011-ben eredményesen indult Trailmax TR91 gyártását. Helyette a Trailsmartot kí­nálják, amely magasabb áron kapható. Persze az utódnál is egyértelműen átsejlik a TR91 génjeinek öröksége. Már ez is teljesen meggyőzött bennünket az országúon, a Trailsmart pedig hű maradt ehhez a karakterhez.

Ugyanez a helyzet a vizesfelületi tulajdonságoknál, ahol a Trailsmart biztonságérzetet közvetí­t a pilótának. A TR91-gyel egy gond volt: a nagymértékű kopás, amelyet a Dunlop most a Trailsmartnál egy új keverékkel, jobb szilikaalapanyaggal és új profildizájnnal igyekszik javí­tani. Hogy vajon ez sikerült-e? Sajnos ezt a kérdést egy évvel el kell napoljuk…

A két következő abroncs esetében erre a kérdésre egyértelműbb választ lehet adni. Hiszen a Metzeler Tourance Next és a Michelin Anakee III is szerepelt már a két évvel ezelőtti endurógumitesztünkön, és a Triumph Tiger Exploreren teljesí­tették a 4000 kilométeres távot.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

A Pirellivel a GS nem csak vizes burkolaton tündököl. A Trail II az év újdonsága

A Metzeler bámulatosan jól bí­rta a hosszú menetet. Az eredmény az akkori kopásteszten a Cevennek különösen jó tapadású újain a kiváló második helyezést hozta, amiért pluszpontot is kapott a gazdaságosság terén. Még jobb eredménnyel zárt a Michelin Anakee III, mely az első helyen végzett. Összegzésként ezt olvashatjuk az akkori próbatételről: „A profil nem csak rendkí­vül robusztus, a 4000 kilométeres motorozás sem hagyott mély nyomot rajta.”

Ezeket az értékeket jól összevethetjük az idei, R 1200 GS-en abszolvált eredményekkel. Ahol is a Tourance Next egyértelműen megelőzi az Anakee III-at. A Michelin enduróabroncsa ugyanis pusztán funkcióját vizsgálva nem igazán tudott bizonyí­tani sem a száraz, sem a vizesfelületi feladatban. Országúon túlságosan lomha, nedves úon valamivel több biztonságérzetet várnánk tőle. Teljesen másképp viselkedett a Metzeler. Pluszpontot érdemel kiegyensúlyozottsága, amelyet az országúi motorosok becsülnek majd meg leginkább, emellett vizes burkolaton is kiválóan teljesí­tett. Szintén pozití­v a kiváló egyenesfutási stabilitása autópályán. A kopásteszten szerzett tapasztalatokkal együtt ez már-már verhetetlen kombinációnak tűnik.

Enduróabroncsok esőben
Digitális segí­tség, analóg döntés
galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. részPoros ösvények, varázslatosan csillámló tengerparti utak, fejedelmi alpesi hágók. Persze egy GS, egy Varadero, egy V-Strom vagy egy Super Ténéré boldog tulajdonosaként rögtön ilyen célokról álmodunk, nem pedig egy sikamlósan esőáztatta, ráadásul bitumennel foltozott aszfaltburkolatról. Ha viszont a pilóta valóban ilyen körülmények közé kerül, akkor izzadságcseppekkel a homlokán igyekszik végiggondolni, hogy vajon megfelelő gumiabroncsokat választott-e a motorjára. Kérjük, ehhez még egyszer idézze emlékezetébe az Országú/autópálya-értékelés táblázatát. Az első és utolsó helyezettet mindössze 10 pont választja el egymástól – a lehetséges 150-ből. Ez még hét százalék sincs. Vizesfelületi értékelésünk ugyanakkor azt mutatja, hogy az esőáztatta utakon sokkal jelentősebbek a különbségek a gumik között. Itt a 100 lehetségesből már 20 pont választja el az első és ötödik helyezettet. Pedig az R 1200 GS kipörgésgátlóval és ABS-szel felszerelve küzd meg a mesterségesen nehezí­tett körülményekkel. Különösen a fékúadatok tanulságosak. Mí­g a bokszer a legjobb gumikkal vizes burkolaton 55 méter után áll meg, a Contival vagy a Michelinnel legrosszabb esetben még egy-két autóhossznyit is továbbmegy. Nem túl jó elképzelni, igaz?

 

Menettulajdonságok vizes felületenMaximális pontszámCONTINENTAL TRAIL ATTACK 2DUNLOP TRAILSMARTMETZELER TOURANCE NEXTMICHELIN ANAKEE IIIPIRELLI SCORPION TRAIL II
Manőverezési készség10999810.
Kormányzási pontosság201718181619
Tapadás kanyarban201519191720
Tapadás gyorsí­táskor201619191620

Határtartomány

201419181620
Fékezés1078979
Fékú 100 km/h-s sebességről, m63,255,954,361,255,1
Sebesség az Omegában, km/h66,769,967,468,373,2
Köridők, min1:08,841:06,431:06,461:07,751:03,02
Összesen10078929280.98
Helyezés5.2.2.4.1.

A következő nagy gumitesztünk ebben a kategóriában mindenesetre nagyon izgalmasnak í­gérkezik. Hiszen a dinamika terén az új Pirelli Scorpion Trail II elképesztően magasra tette a lécet. Az R 1200 GS számára valóban ez az abroncs az egyik legjobb tuningolási mód. A terepbokszerrel kapcsolatban soha eszünkbe sem jutott volna lomhaságra panaszkodni, de miután Scorpion Trail II-t húztunk fel rá, még akár í­gy is vélekedhetnénk.

így teszteltünk
Gumik a határtartományban

Még mindig a 110/80 R 19 és 150/70 R 17 abroncsformátumok a legkelendőbbek, ezért tesztelésükre nem a ví­zhűtéses BMW R 1200 GS-t, hanem a „régi”, levegőhűtéses modellt alkalmaztuk. A vizesfelületi tesztelést a Michelin Fontagne-i (Salon-sur-Provence/Franciaország) teszpályáján végeztük. A teszt során elsősorban az alábbi tulajdonságokat vizsgáltuk:

 

 

Manőverezési készség

A kormányra kifejtett, ahhoz szükséges erő, hogy bedöntsük a motort, illetve lassú vagy váltott kanyarokban tartsuk az í­vet.

 

 

Tapadás gyorsí­táskor*

Oldalvezetés és erőátvitel eltérő sebességű kanyarokban vizes, illetve száraz burkolaton.

 

Kormányzási pontosság*

Eltérő sebességgel végzett tesztek bonyolult sugarú kanyarokban. Arról ad felvilágosí­tást, hogy követi-e a motor az í­vet, amelyet a pilóta megszab a kormányzással, vagy jelentős korrekciókra van szükség.

 

 

Viselkedés a határtartományban*

Az abroncsok uralhatósága a tapadás határán – vizes és száraz úburkolaton egyaránt.

 

 

Kanyarstabilitás

A behintázás vizsgálata (váltott) kanyarokban és úhullámok esetén. Utassal és szólóban, nagymértékű bedöntésnél, kigyorsí­táskor vizsgáljuk.

 

Tapadás kanyarban*

Oldalvezetés maximális bedöntéskor vizes, illetve száraz burkolaton. Keskeny határtartományban mozgunk, ezért ezt a tesztet csak zárt pályán végezzük.

 

 

Egyenesfutási stabilitás

Nagy sebességű haladás autópályán. A motor stabilan tartja az irányt vagy zavaróan beszitál?

 

Felállí­tónyomaték

Kanyarban való fékezéskor a motorkerékpár bizonyos mértékben felegyenesedik. Ezt a reakciót ellentartással a kanyar belseje felé eső kormányvégen ki kell egyenlí­teni.

 

Guminyomás a teszten

2,2 bar elöl, 2,5 bar hátul

 

*A csillaggal jelölt kategóriák minden olyan motorkerékpárra értelemzhezőek, amelynek geometriája a BMW R 1200 GS-hez hasonló

Vizes burkolaton a Pirellivel felszerelt GS akár ví­gan körözhetne is az őt követő mezőny körül. A 2015-ös endurógumiteszt győztesének egyelőre semmiféle árnyoldalát nem tapasztaltuk. De ne felejtsük el, hogy elődje utolsó helyen végzett a kopásértékelésnél. íllí­tólag a 2-es számú Trail jobban viselkedik majd ezen a téren. Szerintünk az ilyen jó teljesí­tménynek ára van – általában a kopás terén is.

A költségek miatt sem kell túlzottan aggódnunk, mert az öt tesztabroncs közül érte kérnek a legkevesebbet.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. részgaléria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. részgaléria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

CONTINENTAL

TRAIL ATTACK 2

TÖMEG: elöl 4,9 kg, hátul 7,1 kg

SPECIFIKíCIí“: elöl „Z“

GYíRTí“ ORSZíG: Németország

DUNLOP

TRAILSMART

TÖMEG: elöl 5,2 kg, hátul 7,6 kg

GYíRTí“ ORSZíG: Franciaország

METZELER

TOURANCE NEXT

TÖMEG: elöl 5,1 kg, hátul 7,2 kg

GYíRTí“ ORSZíG: Németország

ÉRTÉKELÉS

Országú/autópálya: (129 pont, 3. hely)

A Conti abroncsai általában igazi országúi modellek – ez alól ez az endurógumi sem kivétel. Országúi tesztünkön a

Trail Attack 2 bebizonyí­totta, hogy a konkurenciával szemben neki a legjobb a manőverezési készsége. Ráadásul az

R 1200 GS-en kimondottan semlegesen viselkedett a teljes bedöntési tartományban, kedveltük ezenkí­vül tiszta visszajelzését és jól érezhető tapadási tartalékait. Fékezéskor tanúsí­tott felállí­tónyomatéka még elfogadható, de a stabilitás érzékeny pont a Continál: egyenesfutása kissé ideges, elsősorban alaposan megpakolt állapotban. Mindehhez kisebb nyugtalanság is járul a gyors kanyarokban.

 

Vizesfelületi teszt: (78 pont, 5. hely)

A vizes tesztpályán jól jön a Continak jó manőverezési készsége és precí­z kormányozhatósága, ezzel valamelyest fel tud zárkózni a negyedik helyezett Michelinhez. Összességében azonban esőben a hiányosságok dominálnak nála. Kis határtartomány, spontán megcsúszások és hosszú fékutak rontják az összképet. Ahol a Metzeler megáll, ott a Conti még 37 km/h-val száguld!

ÉRTÉKELÉS

 

Országú/autópálya: (130 pont, 2. hely)

Anno a Dunlop TR91 is jól teljesí­tett a teszt ezen részén, a vadonatúj Trailsmart pedig semmiben nem marad el az előző modelltől. Kiváló visszajelzésének köszönhetően már néhány méter után bizalmat kelt, ami a tapadási tartalékait illeti. Kanyarban a Dunlop semlegességével és kezességével tűnik ki. Kiváló kormányzási pontosságával a Trailsmart különösen sportos vezetésre csábí­t. Ha a gumi nincs igazán precí­zen centrí­rozva, akkor egyenes haladásnál és kanyarban egyaránt enyhe szitálást érezhetünk. A teljesen megpakolt R 1200 GS kisebb bizonytalankodása teljes sebességnél az autópályán még elfogadható.

 

Vizesfelületi teszt: (92 pont, 2. hely)

A Trailsmart meggyőző fellépésével itt is méltónak bizonyul a nagy előd, a TR91 kiváló tulajdonságaihoz. A mérési protokoll egyértelmű értékeket mutat: a kanyarban mért sebesség és a köridő csak kevéssel marad el az első helyezett Pirelli Scorpion Trail II mögött, ráadásként a 100 km/h-ról történő fékezés is kifogástalan. Széles határtartománya és kiváló tapadása esőben is biztonságos érzést ad.

ÉRTÉKELÉS

Országú/autópálya: (129 pont, 3. hely)

A tiszta sportosságot az elefántos abroncs átengedi konkurenseinek – a Continak, a Dunlopnak és az ugyanebből a házból való Pirellinek. A Tourance Next inkább kiegyensúlyozottságával emelkedik ki a többiek közül. Bedöntéskor stabil marad, és pontos kormányzást tesz lehetővé. Egyenes rohanásnál az autópályán bizalmat keltően stabilan viselkedett, akár egyedül ülünk az 1200 GS-en, akár utassal vagy éppen megpakolva. Ugyanakkor a Tourance Nextnek kanyargós országúon meg kell hajolnia az olyan agilisabb modellek előtt, mint a Trail Attack 2, a Trailsmart vagy a Scorpion Trail II.

 

Vizesfelületi teszt: (92 pont, 2. hely)

A pontegyenleget nézve a Metzeler ugyanúgy áll, mint a Dunlop, pedig az abroncsok karakterét tekintve érezhető különbségek vannak köztük. Kanyarban jobb tapadási tartalékainak köszönhetően a Trailsmart vezet, mí­g a Tourance Next kiváló vizesfelületi tapadásával brillí­rozik a vizes pályán való gyorsí­táskor és fékezéskor. A köridőket tekintve ez kiegyenlí­ti egymást, í­gy végül mindkét gumi a második helyen végez.

ÖSSZEGZÉS

A Conti az endurószegmensben is jó országúi gumit kí­nál a Trail Attack 2 személyében. A gyors szakaszoknál azonban hiányoltuk a stabilitást, esőben a tapadást – és ezáltal a bizalmat.

 

Helyezés: 4. hely, 207 pont

ÖSSZEGZÉS

A Dunlop újdonsága kiváló menetteljesí­tményekkel indult az új szezonban. Országúon a Trailsmart sportos tulajdonságaival tűnik ki, esőben jó tapadásával.

 

Helyezés: 2. hely, 222 pont

ÖSSZEGZÉS

A Metzeler a mindentudó az endurógumik között. Aki tökéletes semlegességet, kiváló stabilitást és esőben is megbí­zható viselkedést keres, az jól jár a müncheni márka Tourance Next abroncsával.

 

Helyezés: 3. hely, 221 pont

 

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. részgaléria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

MICHELIN

ANAKEE III

TÖMEG: elöl 5,6 kg, hátul 6,9 kg

GYíRTí“ ORSZíG: Thaiföld

PIRELLI

SCORPION TRAIL II

TÖMEG: elöl 5,3 kg, hátul 7,2 kg

GYíRTí“ ORSZíG: Németország

ÉRTÉKELÉS

Országú/autópálya: (123 pont, 5. hely)

Még ha a széles barázdák inkább terephasználatot sugallnak is, az Anakee ezen a teszten leginkább az autópályán tündökölt. Egyik erőssége a megingathatatlan egyenesfutás. A Michelin még 200 km/h-es tempó fölött is stbilan tartja az irányt, mindegy, hogy éppen egyedül vagy utassal és sok csomaggal ülünk-e a GS-en. Kiváló megoldás tehát a távolra utazóknak. Az autópályáktól távolabb, keskeny országúon azonban alaposan meg kell küzdeni az Anakee III-mal. Lomha kormányzási viselkedésével alig tud felzárkózni a többiekhez. A tapadási tartalékokról sem kapunk igazán visszajelzést. A saját csillapí­tás kisebb, mint a konkurencia esetében, kanyarban való fékezéskor erős felállí­tónyomaték érezhető.

 

Vizesfelületi teszt: (80 pont, 4. hely)

Más tí­pusú testvérmodelljeitől eltérően az Anakee III nem rendelkezik a Michelintől megszokott kimagasló vizesfelületi tulajdonságokkal. A konkurens modelleknél hamarabb elfogynak a tapadási tartalékok, és a francia abroncs fékezésnél is lemarad a többiektől.

ÉRTÉKELÉS

Országú/autópálya: (133 pont, 1. hely)

A Pirelli legújabb modelljével is hű marad elveihez, és a Scorpion Trail II személyében elsőrangú sportgumit küld csatába a GS géposztály számára. Kormányzási pontossága a legjobb a mezőnyben. Épp ilyen kimagasló a kanyarstabilitása, amely extrém sportos vezetésre ösztönzi a pilótát. Tökéletes a visszajelzése a meglévő tapadási tartalékokról, ezért teljes bizalommal döntjük mélyre a GS-t. Bár a Conti még egy hajszállal jobban manőverezhető, viszont a Pirellit az autópályás száguldás sem zökkenti ki nyugalmából: teljes sebességnél is stabil marad akár utassal és csomagokkal megpakoltan is.

 

Vizesfelületi teszt: (98 pont, 1. hely)

A pontszámok mindent elárulnak: mindössze két pont hiányzik a maximálishoz. Ezeket a Scorpion Trail II pont a konszern másik abroncsával, a Tourance Nexttel szemben „veszí­ti el” a fékezéses teszten, ahol a Metzeler egy cseppet még hamarabb áll meg. Egyébként a Pirelli páratlanul viselkedik a vizes pályán. Tapadása fenomenális, a második helyezettel szembeni előnye jelentős.

ÖSSZEGZÉS

Úgy megy, mintha sí­nen húznák. Aki túraendurójával gyorsvonatként száguldozik távoli tájakra, az jól jár a Michelinnel. A kanyarokat, ráadásul esőben viszont inkább kerüljük vele.

 

Helyezés: 5. hely, 203 pont

ÖSSZEGZÉS

Ez a belépő bizony jól sikerült. A Pirelli vadonatúj papucsa a GS géposztály számára dinamikus módban nem is lehetne ennél jobb. Kiváló országúi teljesí­tmény és lenyűgöző viselkedés esőben – minden elismerésünk!

 

Helyezés: 1. hely, 231 pont