Tény: jön a KTM 1050 Adventure

A kifutó KTM 990 Adventure technikáját a legújabb fejlesztésekkel kiegészí­tve születik meg a KTM középkategóriás túraendurója.

Már í­rtunk a KTM 1050 Adventure-ről, bár akkor még nem volt biztos, hogy valóban egy új modellről, vagy csak egy véletlen elí­rásról volt-e szó. Azóta kémfotók megerősí­tették a gyanú, és biztosra vehetjük, hogy az osztrák gyártó valóban készül egy középkategóriás túraenduróval.

Az eddig felbukkant kémfotók alapján a modell formaterve nagyon hasonlí­t a 1190 Adventure-re – bár a vaskos álcázás miatt nehéz messzemenő következtetéseket levonni. A 19 és 17 collos kerekeken álló motor vaskos fordí­tott teleszkópvillát és WP központi rugóstagot kapott, a küllős kerekeken túraenduró gumik feszülnek, a lassí­tásról pedig elöl dupla tárcsafék gondoskodik, amibe radiálisan rögzí­tett Brembo féknyergek marnak.

A műszerfal ránézésre azonosnak tűnik a 1190 Adventure-ével, és a teleszkópokhoz vezető kábelekből arra következtethetünk, hogy a 1050-es is teljes elektronikai arzenállal érkezik: a kombinált fékrendszert támogató ABS, az elektronikus futóműállí­tás, az állí­tható kipörgésgátló és gyújtástérkép is a felszereltség része lehet, ahogyan az MSC névre keresztelt kanyar ABS is.

A KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer megerősí­tette az új modell hí­rét, az előzetes információk szerint a 999 köbcentis, 75 fokos hengerszögű V2-es blokkal szerelt motorkerékpár 113 lóerős lesz, az erőforrás pedig a kifutó 990-es modellekből származik majd. Az új modellt kimondottan az európai piacra szánják, a terepképesebb R változatról még nincs hí­r.