Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Senki nem várja el egy tanktáskától, hogy annyi mindent elnyeljen, mint egy megtermett topcase, de azért nem árt, ha elfér benne a bányató-látogatáshoz szükséges strandholmi. Hat modellt vettük górcső alá olvasóink kedvéért.

Sokszor a kisebb, sportosabb motorokkal is kellemes kiruccanásokat és túrákat lehet tenni. Nem kell mindjárt a Pireneusokat vagy a Baltikumot meghódí­tani, elérhető közelségben is bőven akad vonzó úi cél. Példának okáért a bányató. Elég felpattanni a motor hátára, és már mehet is a menet! Kérdés persze, van-e hova tenni a közelgő fürdőzés elmaradhatatlan kellékeit, köztük a törülközőket és az üdí­tősüvegeket. Jut-e hely esőruhának és kesztyűnek arra az esetre, ha menet közben megnyí­lnának az ég csatornái. Mert hát, vagy anyagi, vagy esztétikai okokból nem minden motoron vannak kofferek és topcase.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

 

Sokan azért idegenkednek ez utóbbiaktól, mert messze kilógnak a motor tömegközéppontjából, és ezáltal hátrányosan hatnak a menettulajdonságokra. Arról nem beszélve, hogy egy kisebb kiránduláshoz kevesebb tárolóhely is elég. A hátizsák nem rossz ötlet, de csak akkor működik, ha hajlandó felvenni a hátsó utas. Ha netán mégsem, akkor nagyon jó szolgálatot tud tenni egy praktikus tanktáska.

 

Jelen cikkünkben hat különböző gyártmányt próbáltunk ki az alsó-középkategóriát reprezentáló Yamaha-bestseller, az MT-07 segí­tségével. Azért, hogy biztosan jók legyenek, előre elküldtük a gyártóknak a szempontokat, amelyek szerint vizsgálni fogjuk őket, még azt is megí­rtuk, mi mindent fogunk beléjük pakolni.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhozgaléria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Givi XS 307

Hepco & Becker Street Tourer M

Térfogat: 14/18l, méret: 35x27x18/21 cm, tömeg: 1410 g, ár: 36 790 FtTérfogat: 8/13l, méret: 33x24x18/24 cm, tömeg: 1220 g, ár: 44 900 Ft

Előnyök

Egyedül a pulóver nem fért el benne, minden másnak jutott hely a szimulált bepakoláskor. Nagyon egyszerűen használható a Tanklock rendszer jóvoltából, könnyen rögzí­thető és oldható. Külön hevederrel köthető ki a kormánynyakhoz, ví­ztaszí­tó védőzsák van benne, és térképtartó zseb a fedelében. Bőví­thető a térfogata, ví­zszigeteltek a cipzárai, van hordozópántja és kábelnyí­lása

Előnyök

Nagyon szerencsés arányban áll a külső méret és a térfogat. A pulóver kivételével mindent elnyelt a tesztholmik közül. Egyszerűen lecsatolható a tartóról, van térképtartó zsebe. Masszí­van ül az adapteren, még kibőví­tett állapotban is alig befolyásolja a menetdinamikát. Beépí­tett esőponyvája 150 km/h fölött sem kezd lobogni. Vannak belső zsebei toll, mobiltelefon és apró tárgyak számára. Jó fogású, gumí­rozott cipzárhúzókákkal és kábelnyí­lással rendelkezik

Hátrányok

Némi holtjátéka van a rögzí­tésnek, ezért kicsit lötyög a táska. Nem előnyös az esőponyva szabása, 130 fölött csapkod az eleje a menetszéltől. Nagyon közel van a táska a hashoz, emiatt megnehezí­ti a sportos testtartás felvételét

Hátrányok

Meglehetősen éles a Lock-it-rendszerhez adott fém tartólemez, rendhagyó rögzí­tési mód mágnessí­nek segí­tségével, nincsenek külső zsebek

Összegzés:

Kedvező árú, optimális megoldás városi motorosoknak a könnyen használható Tanklock rendszer és a jó kidolgozási minőségű, gazdag felszereltségű XS 307 tanktáska együttese.

Összegzés:

Masszí­van ül a helyén, és könnyen használható a Lock-it-villámzáras Hepco & Becker Tourer M tanktáska. Úgy nyújtja a lehető legnagyobb térfogatot, hogy közben alig rontja a vezetési élményt. Kidolgozási minősége kifogástalan.

 

Azzal tisztában voltunk, hogy sok mai motorkerékpáron nem használhatók a mágneses rögzí­tések. A műanyag idomokkal és meglehetősen mozgalmas vonalvezetésű tankkal rendelkező Yamaha sem kivétel ez alól. Kézenfekvőnek tűntek hát a villámzáras megoldások, amelyeket egyes esetekben egyéb kiegészí­tőkkel is meg kellett toldani a stabil rögzí­thetőség érdekében. Az SW-Motech Quick-Lock nevű rendszerének (kompatibilis a Bags Connection, a Q-Bag és a Vanucci táskáival) lelke egy speciális formájú tartólap (39,95 eurótól vásárolható meg a megfelelő adapterkészlet), amely előzékenyen hátrébb pozicionálja a táskát, megakadályozandó, hogy az kitakarja a műszereket.

 

###

 

A Hepco & Becker azt javasolja Lock-it-rendszerénél (a Held is ezt használja), hogy emeljék feljebb a műszereket, az ennek kivitelezését biztosí­tó komplett átalakí­tó készlet 54,90 euróba kerül. A Givi által kí­nált Tanklock-rögzí­tés (12,70 euró) az egyetlen, amely a tanksapkafoglalathoz kapcsolódik négy csavar segí­tségével.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhozgaléria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Oxford 1st Time

Sw-Motech Enduro
Térfogat: 18l, méret: 30x30x15 cm, tömeg: 1100 g, ár: 18 490 FtTérfogat: 13/22l, méret: 36x33x23/31 cm, tömeg: 1160 g, ár: 43 690 Ft

Előnyök:

OxSok mindent lehet bele pakolni, a pulóver kivételével mindent elnyelt a tesztre összekészí­tett dolgok közül. Biztosan ráfeszül az esőponyva, még 150 km/h fölött sem kezd csapkodni. Azáltal, hogy nem takarja el a műszereket, alacsony motorosoknak is jó választás. Különböző szí­nű betétekkel van dekorálvaord 1st Time

Előnyök:

Nagy ráfordí­tás nélkül rögzí­thető a tartólemeze, könnyen használható körkörös cipzár rögzí­ti a helyén, anélkül is meg lehet tankolni a motort, hogy le kellene venni a helyéről. Tágas térképtartó zsebbel rendelkezik, 150 km/h fölött is stabilan ül a helyén, van rajta kábelnyí­lás, praktikus a belső elrendezése, ellátták két oldalsó és egy nagyon hasznos külső zsebbel. Gumitömí­tésű cipzárak, hordozópánt

Hátrányok:

Nagyon körülményes és szöszmötölős a használata tankoláskor. Kicsik és csúszósak a rögzí­tőcipzár húzókái, akadozik a cipzár, szinte szabályos négyzet alakú, ráadásul kicsi és erőteljesen í­velt a térképtartó rekesz. Eléggé széles táska, ezért adott esetben hozzáér az elfordí­tott kormány végén lévő kapcsolókhoz

Hátrányok:

Ha ki van bőví­tve a térfogata, akkor erőteljesen korlátozza a kilátást és a menetdinamikát, nagyon macerás átbújtatni a hevedert a kormánynyakon, nem passzolt rá az esőponyva

Összegzés:

Mindenképpen megér egy próbát azoknak, akik kí­nosan ügyelnek a költségeikre. Ha illik az adott motorkerékpárra (a Yamaha MT-07-re csak korlátozott mértékben), akkor néhány megbocsátható hiányosságával együtt is örömünk telik majd a használatában.

Összegzés:

Sokoldalúan használható, nagyon masszí­van, biztonságosan rögzí­thető, sok minden elfér benne – még az azonos márkájú, de klikkes rendszerű tanktáskát is lefőzte a Bags-Connection Enduro. Abszolú megéri az árát.

 

Az ilyen, ún. „klikkes” megoldásokhoz nemcsak az adaptert kell elhelyezni a motoron, egyéb előkészí­tő munkálatok is szükségesek. Például ki kell fúrni a táskát, hogy rá lehessen szerelni a tartólemezt. Nem kell hozzá mérnöki végzettség, ám könnyen elérheti az egy órát is az időszükséglet, és bizony el lehet rontani, ha nem figyel oda az ember. Aki nem bí­zik a kézügyességében vagy a türelmében, az inkább kérjen fel szakembert a munkára.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhozgaléria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Touratech EXP Universal

Vanucci Quick-Lock Evo

Térfogat: 10/15l, méret: 36x26x21/31 cm, tömeg: 1060 g, ár: 48 140 FtTérfogat: max 9l, méret: 30x21x14/20 cm, tömeg: 860 g, ár: 35 000 Ft

Előnyök:

Pár perc alatt fel lehet szerelni a tankra (nem kell hozzá adapter). Különösen jól tapad az alja, kiválóan rögzí­thető a szí­jaival, még 180 km/h fölött és rázós úszakaszon is tökéletesen stabilan ül a helyén. Azáltal, hogy több mint egyharmadával bőví­thető a térfogata, széleskörűen használható. Minden elfért benne a próbaholmik közül, ví­zhatlan felületkezelést és nagyméretű térképtartó rekeszt kapott, továbbá csekély a tömege

Előnyök:

Papí­rok tárolására szolgáló hálós zseb a ví­zlepergető kivitelű fedél belsején, nagyon könnyű használat, gond nélküli fel- és lecsatolás a Quick-Lock rendszer segí­tségével. Nincs ugyan hozzávarrva az esőponyva, de nagyon masszí­van rögzí­thető a táskán az e célra szolgáló dupla húzóka segí­tségével. Nem lobog a szélben, még 180 km/h fölött sem. Masszí­v a táska kidolgozása, nagyon könnyű, és van rajta kábelnyí­lás

Hátrányok:

Túl egyszerű a belső elrendezése, nincsenek különálló rekeszei, se külső zsebei. Nyom a hordozófül, esőponyva és hordozópánt csak felár ellenében vásárolható hozzá

Hátrányok:

Gyér felszereltségű: nincsenek se oldalzsebei, se térképtartó rekesze. Kevés dolog fér csak bele, és minimális mértékben lehet kibőví­teni a térfogatát. A pulóveren kí­vül a pólónak és a kesztyűknek sem jutott benne hely

Összegzés:

Legyen szó túrázásról vagy városi használatról, a minőségi Touratech Exp Universal mindkét célra kiválóan megfelel. Zseniálisan egyszerű villámcsatos hevederei segí­tségével gyerekjáték rögzí­teni a tankon és levenni onnan.

Összegzés:

Habár csak annyi minden fér el a Vanucci Quick Lock Evóban, mint egy neszesszerben, azért a közeli tavakhoz tett kiruccanáshoz még elég a kapacitása. Két fő erőssége az egyszerű használat és a stabil illeszkedés.

 

A teszten kipróbált többi tanktáskát hevederek tartják a helyén. A stabil rögzí­téshez kis vagy közepes, de még elfogadható mértékű szöszmötölésre van szükség. Menet közben pedig már úgyis csak az számí­t, mennyire kapaszkodik a táska, és mi mindent lehet még belegyömöszölni a fürdőruhán kí­vül.