Talmácsi és Tóth nélkül

Az előszezoni teszteken Valenciában nagyüzem van. Immár a 4. tesztet rendezik meg a Ricardo Tormo-pályán, ahol az előidényben először a 250-es világbajnokot, az olasz Marco Simoncellit is láthatjuk. Talmácsi Gábor és Tóth Imre viszont nincs jelen.

Simoncelli

A kétnapos valenciai tesztek csütörtökön kezdődtek. A tavaszias időben az idei szokásoknak megfelelően csak kevesen köröztek a 250-ben és a 125-ben. Ennek ellenére sokan debütáltak. A gyári Gilera duó, Simoncelli és a szintén olasz Roberto Locatelli a tavalyi utolsó nagydí­j, az októberi 26-ai Valenciai GP után először ült motoron. Simoncelli messze elmaradt a tavaly rajtelsőséget jelentő idejétől – akkor 1:35.408-at tudott – , ám első nekifutásra az 1:37.2-es ideje nem is olyan rossz. A novemberi kétnapos valenciai teszten Simoncelli legnagyobb riválisa, a spanyol Alvaro Bautista csak egy tizedmásodperccel tudott jobbat. A 250-ben még a cseh Karel Abraham számí­tott „újoncnak”, hiszen ő is első í­zben tesztelt az előszezonban.

A 125-ben először figyelhettük az új gyári Derbi-alakulatot, a brit-kí­nai Maxtra csapatot, valamint az olasz Fontana Racinget és a CBC Corse csapatot. Csütörtökön a gyári Derbi csapat volt mindenféle értelemben a főszereplő. Efrén Vázquez egy hatalmasat bukott a Doohan-kanyarban, de mégis ő lett a leggyorsabb az RSA125-tel. Vázquez ideje azonban jócskán elmaradt a gyári apriliás, a szintén spanyol Julian Simon januári pályacsúcsától. Simon ideje 1:40.5 volt, azaz Vázquez 1.6 másodperccel volt lassabb. Egy másik vb-esélyesnek, Pol Espargarónak viszont rengeteg technikai gondja volt, amiért az egész délelőttöt a boxban töltötte. A Derbi csütörtökön egy fontos bejelentést is tett: 2009-ben három tagú lesz a gyári Derbi csapat, hiszen a spanyol Joan Olive is aláí­rt a spanyol márkához.

A Tóth és a Pons-csapat

Ha végignézzük a tesztelők névsorát, egyből észrevehetjük, hogy se világbajnokunk Talmácsi Gábor, se vb-pontszerzőnk Tóth Imre nincs a mezőnyben. Talma és a csapata, a spanyol Aspar Team már háromszor volt az előszezonban Valenciában, amiért nekik már nem volt fontos egy újabb teszt a Ricardo Tormo-pályán.


A Tóth-csapat, Tóth Imrével és a frissen igazolt olasz Mattia Pasinivel viszont nagyon hiányzott. Egyszerűen a Tóth-csapat még nem fizette ki az idei motorokat az Apriliának, amiért a gyár még nem adta át a gépeket – a vb egyetlen magyar alakulatának még tavalyról is vannak tartozásai az Aprilia felé. Pasini menedzsere, Roger Marcaccini azonban nem aggódik. Signor Marcaccini állí­tólag már biztosí­tékot kapott a kifizetésekről és azt reméli, hogy Pasini és a Tóth-csapat hamarosan megkapja az RSA250-et. Pasini és Tóth Imre először a március közepén rendezendő portugáliai teszteken ülhet motorra.


A 4. valenciai tesztek nagy hiányzója még a spanyol Pons-csapat is, amely papí­ron a 125-ben és a 250-ben is vb-esélyes Simone Corsi, Nicolas Terol illetve Hector Barbera révén. A csapat Barbera révén elvben tőkeerős szponzorral rendelkezik, de a csapatfőnök, a kétszeres 250-es világbajnok Sito Pons mégis inkább spórol és a csapataival inkább kihagyta a valenciai tesztet.

Valenciai tesztek, 1. nap

250 kcm

1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera)

2. Héctor Faubel (spanyol, Honda)

3. Alex Baldolini (olasz, Aprilia)

4. Roberto Locatelli (olasz, Gilera)

5. Rathapark Wilairot (thaiföldi, Honda)

6. Karel Abraham (cseh, Aprilia)
1.37.2 (73 kör)

1.37.7 (62)

1.38.3 (53)

1.38.4 (63)

1.38.5 (32)

1.41.0 (80)

125kcm

1. Efrén Vázquez (spanyol, Derbi)

2. Lorenzo Savadori (olasz, Aprilia)

3. Pol Espargaró (spanyol, Derbi)

4. Johann Zarco (francia, Aprilia)

5. Luca Vitali (olasz, Aprilia)

6. Marco Ravaioli (olasz, Aprilia)

7. Michael Ranseder (osztrák, Maxtra)

8. Glenn Scott (brit, Honda)

9. Jordi Dalmau (spanyol, Honda)

10. Mathew Hoyle (brit, Maxtra)
1.42.1 (54)

1.43.9 (35)

1.44.2 (33)

1.44.2 (40)

1.45.1 (6)

1.46.3 (33)

1.46.4 (40)

1.47.0 (58)

1.47.2 (72)

1.48.5 (45)