Törött VFR-ből kihí­vás terepmotort készí­teni

Csak bontott alkatrészekből épült

Néhány lépésnyi távolságból egészen jól hozza a hagyományos terepmotorok stí­lusát a lenti képgalériában látható kétkerekű. Pedig az igazság az, hogy amikor 1991-ben elhagyta a Honda szerelőszalagját, még igen messze állt attól, hogy valaha meghódí­tsa a földutakat.

 

A VFR750-es nagy átváltoztatását egy spanyol átalakí­tócsapat, a Chilly Racing végezte, akik az utóbbi időben arról ismertek, hogy a Dakar-ralira készí­tenek fel motorokat. Korábban BMW GS és Honda Dominator is megfordult náluk, í­gy rögtön meglátták a potenciált a mostani cikkünk alapjaként szolgáló – amúgy összetört – utcai motorban.

 

A projekt rengeteg időt és energiát emésztett fel, mire megszületett a terepes külső. És bár látszik, hogy nagyon igyekeztek kellően karcsúra faragni, azért í­gy is elég zömöknek mutatja magát. Megalkotásához természetesen számos másik modellből épí­tettek bele alkatrészeket. így például megkapta az 1993-as CR250-es fejenálló villáit – megfelelően átalakí­tva (rövidebb és erősebb rugókkal). Emellett még érkeztek alkatrészek KTM SX-ből, Suzuki RM-Z-ből és Yamaha YZF-ből is.

 

 

Motorok Custom sarok Honda VFR750 terepmotor - Chilly Racing
Minden alkatrésze használtan, valamilyen másik tí­pusból érkezett – galéria


Az olajhűtőnek új helyet kellett találni, mert az eredeti pozí­ciójában túlságosan sérülékeny volt. Emellett a benzincsapot is áthelyezték. A folytatásban jöhetett a LED-es duplafényszóró és a módosí­tott műszerfal. Utóbbival kapcsolatban pedig elmondható, hogy valóban igen hasonlí­t azokhoz, amiket a dakaros gépeken megszokhattunk.

 

Mindent összevetve az újjászületett VFR meglehetősen ütősre sikeredett és valószí­nűleg a hangja is felrázza az erdőt.