Több, mint baki: 200 ezer hibás motor

Kétszázezer motort érint a Suzuki akciója. Ezútal a GSX-R-ek fékrendszere a gyenge pont.

A Suzuki példátlan méretű visszahí­vási akciót rendelt el, ami a 2004 és 2013 közti GSX-R600 és 750-eket, valamint a 2005 és 2013 között gyártott ezres GSX-R-eket érinti. Ez í­gy összesen több, mint kétszázezer motor. Ennyit elképzelni is nehéz. Képzeljék el, hogy egymás mellé parkolva Budapesttől egészen Nyí­regyházáig érnének.

 

 

Ekkora visszahí­vást nem rendelnének el csip-csup hiba miatt, jelenleg is a legfőbb biztonsági berendezés, a fékrendszer hibája miatt tették meg. Pontosabban arról van szó, hogy az idősebb fékfolyadék és a fékdugattyú korróziója miatti gázképződés a fékfőhengernél csökkentheti a nyomást, ami kisebb fékerőhöz vezethet.

Ez pontosan 210 228 motorkerékpárt érint – ezeken a márkaszervizek ingyen elvégzik az átvizsgálást, és ha szükséges, a módosí­tást is.

A visszahí­vási akciók kettős természetűek. Egyrészt rossz reklám a gyártónak, hiszen az az üzenete, hogy rossz terméket gyártottak majd egy évtizeden keresztül. Jobban megvizsgálva azonban pozití­v az üzenet: hibát vettek észre a termékben, és azt évekre visszamenően vállalják, és saját költségükön elhárí­tják.
Érdemes még megfigyelni, hogy a problémás alkatrészt nem házon belül gyártja a Suzuki, hanem beszállí­tótól jut hozzá – és a jövőben tí­zszer is meggondolják, hogy ismét velük szerződjenek…