Több erő, több nyomaték, maximális élmény

Bemutatkozott a Zero DSR

Ahogyan az bizonyára kitalálható, a DSR nem más, mint a már régóta velünk lévő DS továbbfejlesztett változata. A Zero Motorcycles új modellje 25 százalékkal nagyobb teljesí­tményt és 56 százalékkal több nyomatékot présel ki magából, felfüggesztését – a szintén új FXS-sel megegyezően – a Showa, blokkolásgátló rendszerét pedig a Bosch szállí­tja.

 

Messzire megy

 

A DSR szériaállapotában 13 kWh-s akkumulátorral készül, ami városi körülmények között 237 km megtételére elegendő. Azonban elérhető hozzá egy úgynevezett Power Tank, ami durván 40 km-t ad a hatótávhoz.

 

Motorok Zero DSR 2016
27 kép a galériában


Nehéz de mégsem lomha

 

Hiába a 190 kg-os tömeg (Power Tankkal 210) a DSR mégsem nevezhető lassúnak. A 4000/percnél jelentkező 67 lóerő és a 144 Nm nyomaték 3,9 másodperces gyorsulást garantál, a végsebessége pedig megközelí­ti a 160 km/h-t.

 

Olcsónak nem nevezhető

 

A Zero DSR vételára 18 140 euró, amihez további 2728-at kell kifizetni, ha Power Tankot is szeretnénk. Ez a forintban kifejezve durván 6,5 milliós összeg sajnos igen magas, ami valószí­nűleg gátja lesz a széleskörű elterjedésének.