Szelek szárnyán

A 2008-as Gyorsasági Motoros Világbajnokság nyolcadik versenyhétvégéjén az időjárás úgy döntött, hogy senkinek sem fog kedvezni. Donington Parkra már kora hajnalban orkánerejű szél telepedett.



A rajt után

A sátrak és a paddockban felállí­tott hospitalityk csak nagyon nehezen bí­rtak lábon maradni. Nem volt ez másképp a versenyzőkkel sem. A Pepe Team Toth csapat mindkét versenyzője, természetesen az ellenfelekkel egyetemben, óriási harcot ví­vtak a széllel. A negyedliteres géposztály rajtjára sem enyhült a szél, viszont szikrázó napsütésben, száraz pályán engedhette el a rendezőség a mezőnyt.


Tóth Imre (10)

Hector Barbera a start után, az első kanyarban még tartotta Simoncelli és Takahashi mögött a harmadik pozí­ciót. A második kör kezdetére Bautista és Simon is megelőzték a spanyolt, ám nem sikerült meglógniuk, mert Hector egymás után futotta a leggyorsabb köröket. Később Simonnal, majd Kallióval harcolt a dobogóért, miközben Tóth Imre úgy tűnt, hogy nem tudja megismételni tavalyi pontszerző helyét. Mí­g Hector igyekezett Kalliót befogni, addig Imre a 12. körben technikai probléma miatt kiállt.

 

Hector Barbera (21)

A véghajrában ismét a mi spanyolunk volt a leggyorsabb, amire válaszul Kallio még gyorsabb kört ment. A gumik azonban már nem tudták tartani a Hector diktálta tempót, í­gy a végelszámolásban a negyedik helyen zárt, azon a pályán, ahol pályafutása első világbajnoki versenyén mutatkozott be, 2003-ban. A részletek jöjjenek a versenyzőktől.

 

Balról jobbra: Marco Simoncelli (2.), Mika Kallio (1.), Alvaro Bautista (3.)

A versenyt a világbajnokságot vezető Mika Kallio nyerte, mögötte Marco Simoncelli lett a második és Alvaro Bautista a harmadik.

Hector Barbera:

 

“A rajtom nagyon jól sikerült, habár a helyezkedés közben egy-két pozí­ciót veszí­tettem. A verseny felénél már annyira zavart a szél, hogy sokat hibáztam. Ugyan a vége felé még sikerült rákapcsolnom, de a motor egyre csak gyengült és olyan volt, mint egy krumpli. A kigyorsí­tásoknál láttam, hogy az előttem lévők sokkal hamarabb tudják rátenni a gázt és sokkal gyorsabbak nálam. Keményen küzdöttem a széllel, a motorommal és a végén a gumival is, mert persze az is elfogyott. A pontállásban jelenleg az ötödik helyen állok, ami jó, de azért dolgozunk minden hétvégén, hogy még jobb legyen.”

Tóth Imre:

 

“A reggeli bemelegí­tésen óriási volt a szél, de a kvalifikáción észlelt problémáknak nyoma sem volt. Könnyedén mentem, a motorom erős volt. Én nem tudom, hogy mi változott meg azóta, de egész egyszerűen visszatértek ugyanazon gyújtási, illetve karburálási problémák, mint tegnap. Nem forgott a gépem, a kigyorsí­tásnál í­gy nem volt meg az erő, hogy a szélben felállí­tsam a gépet és a megfelelő í­ven kigyorsí­tsak. A vége felé már annyira akadozott, a váltásoknál és a kigyorsí­tásnál is, hogy képtelenség volt egy normális kört menni vele.”

Végeredmény:

1. Mika KALLIO FIN KTM 42’14.410

2. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 42’14.763

3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 42’15.647

4. Hector BARBERA SPA APRILIA 42’23.285

5. Thomas LUTHI SWI APRILIA 42’25.769

6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 42’30.534

7. Alex DEBON SPA APRILIA 42’30.546

8. Julian SIMON SPA KTM 42’32.417

9. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 42’47.681

10. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 43’04.091

11. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 43’06.944

12. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 43’09.721

13. Lukas PESEK CZE APRILIA 43’11.809

14. Manuel POGGIALI RSM GILERA 43’12.051

15. Hector FAUBEL SPA APRILIA 43’18.739

16. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 43’20.566

17. Fabrizio LAI ITA GILERA 43’30.222

18. Russel GOMEZ SPA APRILIA 42’51.084

19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 43’06.332


Kiestek:

Eugene LAVERTY IRL APRILIA 31’21.976

Alex BALDOLINI ITA APRILIA 21’34.480

Mattia PASINI ITA APRILIA 19’29.201

Imre TOTH HUN APRILIA 18’34.104


A világbajnokság állása:

1. Mika Kallio – 131 pont

2. Marco Simoncelli – 123 pont

3. Alex Debon – 101 pont

4. Mattia Pasini – 98 pont

5. Hector Barbera – 82 pont

6. Hiroshi Aoyama – 80 pont

7. Alvaro Bautista – 77 pont

8. Yuki Takahashi – 70 pont

9. Thomas Luthi – 57 pont

10. Julian Simon – 51 pont

23. Tóth Imre – 2 pont