Szénszál és titán: Lotus C-01

Két év gondos tervezés és intenzí­v fejlesztés eredményeként megszületett a világ első olyan motorkerékpárja, ami a legendás Lotus márka logóját viselheti. A C-01 bevetésre kész.

A C-01 minden millimétere kí­nál valami különlegességeket. A V2-es motort nem látni, ami viszont eltakarja, az minden esetben a legnemesebb anyag: karbonszál, titánium és repülőgépekhez is engedélyezett, minősí­tett acél.

Érdekesség, hogy a Lotus a néven és a szellemiségen kí­vül semmit nem adott a tí­pushoz, a formatervezést és a mérnöki munkákat kiadták a komoly motoros tapasztalatokkal rendelkező Kodewa Performance Motorcycles-nek, ahol Daniel Simon dizájnguru kezdett dolgozni a terveken. A cél egy különleges megjelenésű, szupermodern, nagy teljesí­tményű superbike volt – amit nagyon úgy tűnik, sikerült megvalósí­taniuk.

 

Motorok Lotus C-01

Megéri a galériát végigkattintani, csodásak a nagy felbontású képek

 

A C-01-ből mindössze 100 darabot gyártanak, a célközönséget pedig gyűjtők és a márka rajongói alkotják, akiknek semmi sem drága, ha a Lotusról van szó.

A szép karbonelemek alatt egy 1195 köbcentis, 75 fokos hengerszögű, folyadékhűtésű V2-es motor lapul 105 mm-es furattal 69 mm-es lökettel. A körülbelül 200 lóerős erőforrás egy hatsebességes váltón keresztül adja le teljesí­tményét, amit egy hidraulikus anti-hopping kuplung tesz kezelhetőbbé.

A lassí­tásról elöl két darab 320 mm-es tárcsa gondoskodik, amibe négydugattyús nyergek marnak, ha meg kell állni. Hátulra egy 220 mm-es tárcsa jutott kétdugattyús féknyereggel.