Születésnapi buli

A Ducati a Monster 900 inspirálta új 821-essel ünnepli a szörnyek 25. évfordulóját.

A 821-es Monster bemutatásával nem várták meg Milánót, í­me az eredeti Monster 900 inspirálta jövevény, mellyel a Monster sorozat 25. születésnapja előtt tiszteleg a gyár. Bizony a legendássá vált Monster 900 koncepciója negyed évszázada került bemutatásra. A motor vonalai az aktuális trendeket követik és teljesen jól illenek a nagyobb testvérek alkotta vonulatba, azonban a tank és ülésidom mégis magában hordozza az 1992-es gép jellegzetes vonalait. Még a tank rögzí­tésénél is az eredeti megoldást vitték tovább, ami igazán csodálatos részlete a motornak. Összességében elmondható, hogy összetéveszthetetlenül és 100%-ig Monster a Monster 821.

A motor három szí­nben lesz elérhető. A kí­nálatban szerepel a Ducati Yellow névre hallgató sárga árnyalat mely szintén megtalálható volt a korai 900-asokon. Ezentúl még Ducati Red nevű piros és Dark Stealth névre hallgató matt fekete szí­n közül lehet választani. A piros árnyalatnál a váz is ezt a szí­nt kapja, a többi esetben fekete szí­n társul az idomokhoz.

A múltidéző részletektől függetlenül a motor dúskál a high-tech komponensekben. Az első lámpánál is megtartották a kerek formát, azonban helyzetjelzős, LED-es kialakí­tása modern és sportos képet ad. Az információkat a kor szellemének megfelelően TFT kijelzőről olvashatjuk le. Az alap adatokon túl az üzemanyag szintet, az aktuális váltó fokozatot, a kiválasztott vezetési módot és az ABS, kipörgésgátló szintjét láthatjuk.

Az Euro 4 kompatibilis 821 cm3-es blokk 109 lóerőt teljesí­t 9250-es fordulaton, mí­g maximális 86 Nm-es nyomatékát 7750-es fordulaton adja le. A motor egyenletes teljesí­tményleadása mellett a megbí­zhatóságra is nagy figyelmet fordí­tottak. Olajcsere 15 000 kilométerenként, szelep állí­tás 30 000 kilométerenként válik esedékessé. A gázmarkolat parancsai elektromos formátumban kerülnek továbbí­tásra. A csúszókuplung léte örömteli hí­r a féktávok tekintetében viszont a kis Monster nem száraz kuplunggal szerelt í­gy a csörgős-zörgős hangeffekt elmarad.

A kezelhetőség terén sem í­gér kevesebbet a gyártó mint kiemelkedő kezességet és minden motoros számára élvezetes motorozást. Az állí­tható ülés hasznos lehet a megfelelő, kényelmes pozí­ció megtalálásához.

A fékek terén sem aprózták el a dolgot, legalábbis erre utal a 320 mm-es tárcsákba harapó Brembo M4-32 radiális fékmunkahengerek választása.

Van még egy meglepetés a sportos vonulatot szerető emberek számára, a 821-est is felszerelték a Ducati DQS (Ducati Quick Shift) névre hallgató gyorsváltó rendszerével, mely oda-vissza működik!

Isten éltesse a Monstereket! #welovemonster