Sym Mio 50 – Kis kaliber, nagy tűzerő

„Tikk, tikk, tikk, tikk” – kattogva figyelmeztet a hang, hogy még villognak az irányjelzőim. Az ódivatú megoldással az első kikanyarodásnál szembesültem. – „Ja persze, tolni, nem nyomni! Olcsó, hisz tajvani ez is, mire számí­thatnék?” – Bármily hihetetlen, csupa jóra.

A Mio 50-et nem a tesztoszteron hajhász macsók választják. Ők inkább csak vágyakozva füttyentenek a helyes kis robogón elsuhanó lányok után. A klasszikusan gömbölyded, lövedékforma külsőt aprólékosan megtervezett részletek teszik igényessé. Varrott ülése kétszí­nű műbőrből készült, ugyaní­gy kétszí­nű a fényezés is, a fekete idomok még elegáns, kék metál szemcséket is kaptak. Imitt-amott feltűnnek krómozott alkatrészek, pl. a hátsó kapaszkodókeret, ami utas szállí­tás hí­ján inkább a motor mozgatását, illetve középtámaszra emelését segí­ti. Igazán zseniális megoldás a krómkerettel szegélyezett csepp formájú bura, amivel a komplett műszeregységet letakarták. A tankbetöltő fedelének nyitása is külön produkció, egy röpke bemutató a suli előtt, és garantáltan a társaság középpontjába kerülünk. A gyújtáskapcsolóban balra fordí­tva a kulcsot a tanksapka egy rugós mechanizmus segí­tségével önálló életre kellve kiugrik a helyéről. Az extrák sora ezzel még nem ért véget! A Sym szakemberei tudják, hogy egy robogó esetében igen nagy figyelmet kell szentelni a biztonságra. Erre mindjárt két megoldást is beépí­tettek a Mióba. Az egyik – erre már láttunk példát néhány Suzukinál – hogy a gyújtáskapcsoló nyí­lását elreteszelhetjük, amivel elkerülhető, hogy csavarhúzóval megrongálják a zárat. A másik a beépí­tett „mechanikus immobilizer”, azaz van egy rejtett kapcsoló a motorban (nem mondom el, hogy hol), amivel blokkolható a motor indí­tása, akár van nálunk kulcs, akár nincs. Arra elég hatásos, hogy megakadályozza a tolvajokat abban, hogy azonnal rápattanjanak, és elmotorozzanak a masinával.



Sym Mio 50 – Igazi csajrobogó

A gombnyomásra induló – szükség esetén van berugókar is – négyütemű motor teljes bemelegedés után van elemében. ílló helyzetből indulva nem kell noszogatni, a hasonló kategóriás távol-keleti társaknál dinamikusabban lendül újára. Egészen 30-ig tart a gyorsulás, itt kicsit megszedi a vámot az indulásnál tapasztalt robbanékonyságért cserébe, de aztán megint nekiered, 63 km/h-s végsebességével túlteljesí­tve a kategória szabályai adta lehetőségeket. Utazósebessége belvárosi zsúfolt forgalomban, vagy kisebb településeken bőven elég, a gyorsabb forgalmú, többsávos utakat azonban jobb vele elkerülni. A gyártó adatai szerint 40 km/h-s folyamatos haladás során 1,9 literrel beéri 100 km-enként. Erre ritkán van lehetőség, de a Mio 2,5 literrel letudja a dinamikus kigyorsí­tásokat, és a gyakori indulást, megállást is. A kicsi, könnyű test jól manőverezhető. íœlése meglepően alacsony, a legapróbb termetű hölgyrobogósnak sem gond nyergéből a telitalpas lábletétel, cserébe a lábtér kissé szűkös. Kicsi, 10”-es kerekeire duci gumikat szereltek, a jól csillapí­tó futóművel és a vastagon párnázott üléssel megtámogatva egész jól átevickél a toldozott-foldozott utcákon is. Fékezéskor az első tárcsa keményen megállí­tja, a hátsó ugyan dob, de ahhoz a tempóhoz, amit egy SYM büntetlenül képvisel, megfelelő.



Szép megoldások

Összegzés: A Mio igazi csajrobogó, ideértve a kifejezés minden pozití­vumát. A vertikális kihí­vásokkal küzdő motorosoknak épp annyira jó, mint akik szeretik a jópofa megoldásokat. Hasonlóan kiváló arra is, hogy az első robogós tapasztalatainkat megszerezzük vele. Remek választás, ha nem szeretnének túl sok pénzt fektetni egy olyan hobbiba, ami ki tudja, bejön-e a jövőben. De a Sym Mióval be fog jönni.

Előnyök:

  • Barátságos vételár
  • Csinos megjelenés
  • Sok kellemes extra
  • Kedveli a gyors kanyarokat



Hátrányok:

  • Indexkapcsoló működése
  • Szűk lábtér
  • Kelleténél jobban előre lejtő ülés