Suzuki VS 400 Intruder – Mint a nagyok!

Mit csinál az, aki netán túl kicsinek érzi magát? Például csupa nagy dologgal veszi magát körbe.


Japánban, ahol nagyon szigorú és drága vizsgát kell letennie annak, aki 400-asnál nagyobb gépet kí­ván vezetni, úgy oldották meg a „kisember-szindrómát”, hogy a 400-as gépet akkorára épí­tik, mint a nagyobbat, amelyrí´l mintázták. A 400-as Intruder esetében sincs ez másként. Alapméretei megegyeznek a 800-aséval, és hengereinek bí´séges bordázata mellett a blokkot sem nagyon lehet megkülönböztetni nagy testvérétí´l. Még a japán motorokon általában megtalálható lökettérfogat-nagyság száma sincs beleöntve a karterházba vagy a hengerbe.

A Red Baron Hungary telepén bukkantunk rá egy ilyen bordó-metál, 1995-ös évjáratú gépre. Amint az várható volt, az üléspozí­ció is teljesen megegyezik azzal, amit a nyolcszázasról már ismerünk. Abban a pillanatban azonban, amint az indí­tógomb életre kelti az erí´forrást, feltûnik a „kamu”, mert a négyszázas hangja nem anynyira telt, mint kétszer akkora testvéréé. Természetesen nem is tol olyan erí´sen, de amenynyire ekkora térfogatból egyáltalán lehetséges, annyira kihozták belí´le az Intruderekre jellemzí´ homogén teljesí­tményleadást.

A négyszázas esetében ez azt jelenti, hogy már akár 50-es tempótól használható az ötödik sebességfokozat, de ha sietí´s a dolgunk, akkor az alsóbb sebességfokozatokban jóval tovább pörgethetí´, mint a nyolcszázas. Brutális erí´re persze nem számí­thatunk – a MOTORRAD fékpadja 28 lóerí´t igazolt a 400-asnak – de ez is elég a 136 km/órás végsebesség eléréséhez. Az egyetlen szépséghiba, hogy a japán éghajlaton fúvókázva alsó fordulatra csuklik egyet a motor, mielí´tt igazán nekilendülne. Mert amúgy valódi chopperes stí­lusban barangolhatunk vele, mindig lazán, ötödik sebességben. Kétszemélyes használatnál persze már kiütközik a kis lökettérfogat hátránya, ilyenkor gyakrabban kell használnunk a váltót.

A futómû teljes mértékben megegyezik azzal, amelyet már több mint egy évtizede megszoktunk az Intrudertí´l. 21 colos elsí´ kerekével és hosszú utánfutásával fí´leg egyenesen szeret haladni. Rugózása kifejezetten kényelmes, de nem túlzottan kedveli a hullámos utakat és a nagy tempót.

Igaz, nálunk mások a jogosí­tványszerzés szabályai, mint Japánban, de ez is kedvez a kis Intrudernek, ugyanis – ellentétben a 800-assal – a korlátozott A jogosí­tvánnyal is vezethetí´.