Suzuki Katana hot rod bike

Fényezése, stí­lusa az 50-es évek Amerikáját, a rockabilly és a hotrod születésének időszakát idézi.

Cikkünket helyesbí­téssel kell kezdenünk, ugyanis legutóbbi cikkünkben szereplő streetfighter motorunk bemutatásakor vétkes nemtörődömségünkben Streetfighter Fanatics-nak neveztük a motort rendelkezésünkre bocsátó baráti kört. Nevük helyesen: Streetfighters Fanatic. Bosszantó hiba, melyért elnézésüket kérjük. Persze szép csendben hallgathattunk volna tévedésünkről, de egyrészt a belénk nevelt erkölcsi rend – másrészt pedig az a tény, hogy ismét köreikből választottunk bemutatandó motort – az igazság megvallására késztetett minket.

A jeles társaság következő motorja egy valódi rockabilly motor, egy Katana, gazdája pedig egy valódi rockabilly srác, Kosztya. Csak í­gy, röviden, Kosztya. Van persze rendes vezeték- és keresztneve is, de úgy legfeljebb az édesanyja ismeri, í­gy mi is a Kosztyánál maradunk.

Suzuki Katana átépí­tés

A manapság a streetfighter kiállí­tások sztárjának számí­tó hotrod motor őse, egy akkor még eredeti – és romos – állapotban lévő Suzuki GSX 750S Katana, 2001 őszén kezdte meg szépséges átalakulását. Első körben az eredetileg 19/18 colos kerékpárosí­tás helyett a sportosabb gépekhez jobban illő, 17/17 colos párost és fekete-króm fényezést, valamint egy Ducati 916-os ülését és farokidomát kapta. Kosztya hamarosan úgy érezte, hogy ennél jobban és finomabban átalakí­tott gépet szeretne birtokolni, í­gy az átépí­tés folytatódott.

Ducati ülésidom a Katanán

A Ducati ülésidom remekül harmonizál a motor egészével

Az első kereket egy 1200-as Suzuki Bandit kormánykiflijeibe fogatott Bandit teleszkópok vezették, hátulra pedig Kosztya megvett egy barátja által készí­tett alumí­nium lengővillát. Na, ez egy érdekes darab: eredetileg GSX-R1100-asé volt, melyet tulajdonosa, Kosztya barátja, Dobos József szánt a saját 110-es turbós Katanája számára. Az alumí­niumvillát alul-fölül mintegy szimmetrikusan kimereví­tették és az eredetileg fölül lévő féknyeregtartó konzolt egy tükörképszerű alsóval is kiegészí­tették, í­gy meglehetősen sajátos kinézetű fékrendszer jött létre. A módosí­tott lengővilla egyébként 10 centiméter hosszúságban állí­tható keréktengelytávot eredményez.

Egyedi lengővilla és Supertrapp kipufogó

Egyedi lengővilla és Supertrapp kipufogó

A GSX-R lengővilláját szándékosan úgy alakí­tották ki, hogy megmaradhassanak a Katana hagyományosan két oldalra szerelt hátsó rugóstagjai, melyekről a tulajdonos semmi esetre sem akart lemondani. A képet a kipufogórendszer módosí­tása tette teljessé. A Yoshimura leömlőket egy börzén szerzett, Supertrapp-szerű dob egészí­tette ki.

Módosí­tott Suzuki Katana fejidom

Katanás, mégis teljesen újszerű fejidom

A következő fázisban a Katana fejidomát vették kezelésbe. Az eredeti műanyag burkolatot vágták, melegí­tették, hajlí­tották, í­gy jött létre a Katana-stí­lusjegyeket hordozó, mégis újszerű fejidom, mely Highway Hawk foncsort foglal magába.

A streetfighteres üléspozí­ció megteremtése érdekében az egyre szépülő motor Fehling kormányt, Kellerman kormányvégindexeket, mart tükröket és esztergált markolatokat kapott, nincs viszont műszerfala, mindössze egyetlen olajnyomás-visszajelző LED-et találunk rajta.

Suzuki Katana és tulajdonosa

A Katana és boldog tulajdonosa

A rockabilly hatás amúgy is legfeltűnőbb sajátossága egyszerű, letisztult formája, melyet a váz kismértékű átalakí­tásával értek el. Az ülésidom alatt bújik meg az akkumulátor és az összes elektronika, í­gy az ülés alatti vázháromszög üres és szellős maradhatott. Épí­téskor eltávolí­tották a gyári karburátorsor előtt lévő szintén gyári műanyag airboxot, í­gy itt is kitisztult a tér, semmi nem áll a pillantás újába. Az első lábtartói GSX-R-ről, a hátsók SV 1000-ről valók, tankja eredeti maradt.

A rockabilly motor létrejöttéért köszönet illeti meg a Streetfighters Fanaticot – azon belül is Szikora Andrást –, Balogh Jenőt, aki az összeszerelésben segí­tett, Dobos Józsefet, a lengővilla atyját és a tulajdonos Andrea nevű (volt) barátnőjét kitartásáért.