Superstock 1000 Világkupa – Vallelunga

Ismét pontszerzés! A Superbike VB utolsó előtti futamát az "örök város" szomszédságában lévő vallelungai pályán rendezték.

Magyar versenyzőink a tizedik Superstock 1000 Világkupa futamát í­gy igen nagy számú nézőközönség előtt futotta, mert a római Kalóz (Corsaro), Max Biaggi hazai szurkoló tábora megtöltötte a lelátókat.
Az újjáépí­tett pálya hatalmas tribünjein nem maradt egy zsebkendőnyi hely sem szabadon. Ennyi szurkoló a Hungaroringre csak akkor férne be, ha nem csak a lelátók lennének dugig, hanem a pályát is tömött sorokban állnák körbe a nézők. A Kalóz bizonyí­tott is a szurkolóknak villámgyors Suzukijával. A verseny elején rettentően agresszí­van motorozva megszerezte a vezető pozí­ciót, majd elment, mint a távirat, és biztosan, nagy fölénnyel nyerte az első futamot. A második versenyen bemozdult, de visszafogta a gépet, í­gy rossz ütemben kapta el a rajtot, és a nyolcadik helyről tört előre. A verseny finisére utolérte a vezető ducatis Bayliss-t, de egy előzési manőver nem sikerült, í­gy megelégedett a biztos második hellyel. A tömeg őrjöngött (szó szerint), a versenyző és szurkolói kiszolgálva egymás igényeit, boldogan lengették zászlaikat.
Még egy gondolatot muszáj leí­rnom. Reggel 6.10-kor kinéztem, vajon milyen időre számí­thatunk. Nem hittem a szememnek, a lelátókon már gyűlt a nép, 6.30-kor pedig a legjobb helyeket már elfoglalták a motorsport fanatikus szurkolói. Jó lenne egyszer kis hazánkban is ilyet látni.

Az első szabadedzésen persze esett az eső, és a két magyar egy korcsolyapályán kezdett el ismerkedni a vallelungai körrel. Németh Balázs a tőle megszokott “semmitől nem félünk” stí­lusában a 16. legjobb időt érte el. A teljesí­tményről csak annyit, hogy hét olasz is volt mögötte, akik már tönkre motorozhatták magukat ezen a pályán. Kispataki Viktor, aki nem egy kifejezett “esőmenő”, a 32. helyen csónakázott be a 40 indulóból. Az első mért edzésre felszáradt az aszfalt, és a mieink a kvalifikációs edzés alatt végre tanulhatták a pályát. A futóművet, és az áttételt is csak “has/kb-ra” tudtuk beállí­tani. Balázs a 27., Viktor a 33. helyen zárta az edzést. A legjobb időt a tavalyi bajnok, idén már SBK-ban is induló Celani Team Suzuki Italia csapat Ausztrál bajnok versenyzője, M. Aitchison érte el 1.41.74-el. Balázs 1.44.83 (3.08 lemaradás), Viktor 1.45.49 (3.66 lemaradás), már sejtette, hogy nagyon sűrű lesz a mezőny. A második rövid szabadedzésen Balázs 1.43.94-re, Viktor 1.45.0-ra tornázta le az idejét. A második mért edzésre, ami csak 25 perc, nagyjából összeállt a futómű, és áttétel beállí­tás. Balázs 21. lett 1.43.21 köridővel, mindössze 2.4-el lemaradva a fantasztikus 1.40.8 időt teljesí­tő olasz Xerox Ducati-s (gyári csapat, Bayliss csapattársa) Canepa-tól. Viktor 33., 1.43.9-el, ő 3.1-re a legjobbtól, és 0.7-re Balázstól. A mezőny sűrűségére jellemző, hogy a két magyar közti hét tized másodperc 14 pozí­ciót jelentett. Ha csak (bár tudjuk, hogy a sportban nincs ha!) egy másodperccel gyorsabbak, Balázs 10, Viktor 16. helyről rajtol. Ennél most technikai és a pályaismereti hátrányunk jóval nagyobb. A warm-up-ra Balázs felszí­vta magát, és használt gumival is javí­tott a legjobb köridején (1.43.0). Beállt a gyári suzukis Európa Bajnok Simeon mögé (Ő az Alstare Suzuki felfedezettje, Biaggi csapattársa), és keményen nyomta. 13. lett, 1.3 másodpercet kapott az Alstare-ostól, ez nem rossz! Viktor is feljött a 28. helyre, úgyhogy bizakodva vártuk a versenyt.

A VB-én elsőnek kezdett a Stock 1000, délelőtt 10.44-kor pontosan nekilódult a mezőny a 13 körös viadalnak. A rajt után Balázs hármat hátra, Viktor hármat előre lépett. Három kör elteltével Balázs már 21. volt, megelőzve az angol Jenkinson K7 Suzukiját, és később az olasz Romanelli Ducatiját. Közben Viktor is lépkedett feljebb, és a hatodik körben már 25. volt. Balázs nagy harcban kifékezte a Pedercini Ducati dél-afrikai versenyzőjét, Moraist, és a hajrának köszönhetően már a 16. helyen száguldott. ítverekedte magát egy ötös bolyon, és elkezdte üldözni a legjobb pozí­ciót elfoglaló hondás M. Rohtlaan-t. Matej Smrz és Tode szokta a Hondát legjobban képviselni, de Matej végigkrosszozott egy sóderágyon, Tode pedig 600 SSP-ben indult, ahol előrébb végzett, mint ezerben. Viktor beleakadt a Ducatis szlovén Nedog-ba, és négy körébe került mire legyűrte. Sajnos közben az egyenesben mindkettőjüket kikerülte (egyszerre) a Holland R. Schouten. Viktor í­gy 23. lett, majdnem megfogva régi ellenfelét, az angol M. Bond-ot, aki egy K7 Suzukival megy, nem kicsivel jobb top-speed-eket elérve. Balázs közben ledolgozta a hátrányát Rohtlaan-al szemben, és egy-két hajmeresztő keresztbe csúszásos féktáv után leküzdte a hondást. Ismeretlen pályán pontszerzés egy 2006-os géppel!

Beigazolódott, hogy versenyzőinknek helyén van a szí­vük, és tehetség terén is megáldotta őket az ég.
A 15. és a 23. hely mutatja, hogy fel tudnak nőni a feladathoz, és Talmácsi Gabi szárnyalását talán más magyarok is követhetik. Ezt legjobban az elért időeredmények bizonyí­tják. A győztes olasz Corti-tól (Yamaha Team Italia) köridőben Németh 1.83-ra, tőle Kispataki 0.9-re volt. Kezdünk beletartozni a Világ élvonalába. Vasárnap Magny Cours-ban az utolsó felvonás a Francia nagydí­jért.

A futam végeredménye:
1. Corti Claudio – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1
2. Canepa Niccolň – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S
3. Badovini Ayrton – Biassono Racing Team – MV Agusta F4 312 R 4
4. Roberts Brendan – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S
5. Simeon Xavier – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K6
6. Baiocco Matteo – Umbria Bike – Yamaha YZF-R1
7. Dionisi Ilario – Cruciani Moto Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K7
8. Pirro Michele – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1
9. Foray Freddy – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1
10. Mahr René – Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1
11. Van Keymeulen Didier – TTSL-MGM Racing – Yamaha YZF-R1
12. Verdini Luca – RCGM Team – Yamaha YZF-R1
13. Sutter Daniel – Peko Racing – Yamaha YZF-R1
14. Giuseppetti Dario – MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1
15. Nemeth Balazs – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6

23. Kispataki Viktor – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6