Street Tracker Londonból

Yamaha XS650-ből mindenféle épí­tést láttunk már, nehéz újat mutatni. Letisztult formavilága, kidolgozottsága és bámulatos összhatása miatt mégis érdemes elidőzni a Spirit of The Seventies legújabb munkájáról készült képeken.

A Yamaha XS650 a motorépí­tők egyik kedvelt alapja, csinos kéthengeres blokkja cafe racertől kezdve scramblerekig mindenben jól mutat. Nem véletlenül ezt a tí­pust vette alapul a londoni Spirit of The Seventies motorépí­tő műhely, akik egyszerűen csak Spirit III-nak nevezték el legújabb munkájukat – nem meglepő, előző két munkájuk Spirit I és Spirit II névre hallgatott.


A munka a légiesí­tés jegyében zajlott, a motorról a felesleges elemeket eltávolí­tották, illetve amit tudtak, elrejtettek a tekintetek elöl, í­gy az elektronika és az akkumulátor az ülés illetve a faridom alá költözött. Módosí­tottak a vázon és a futóművön, í­gy javult a motor vezethetősége, a motor lélegzését egy K&N szűrővel tették könnyebbé, illetve a biztos lassulás érdekében elölre egy Yamaha FZR1000 úszóágyazású féktárcsa került az R6-os féknyergével kombinálva. A gyári öntött felniket 18-as küllős kerekekre cserélték, a kormányt és a markolatokat pedig a Renthaltól szerezték be.


A készí­tők hozzáértését bizonyí­tja, hogy semmilyen részlet sem üti agyon az összhatást. Az üléshez hasonlóan a motor festése is házon belül készült, a ’78-as szám az alapul szolgáló XS gyártási évére utal.


A Spiriti of The Seventies nagyon érzi ezt a vonalat, korábban egy 1976 Kawasaki Z750-ből épí­tett Scramblerrel és egy 1979 Yamaha XS750 vázba épí­tett 850-es háromhengeres blokkal szerelt cafe racerrel bizonyí­tották, hozzáértésüket.