Stoner rekordja

A vezérducatis Casey Stonernek lehet, hogy nagyon fáj még a műtött bal csuklója, ám ennek ellenére a 2. sepangi tesztnapon mégis képes volt új pályacsúcsot motorozni. Stoner a hondás Daniel Pedrosa tavalyi rekordját adta át a múltnak, miután 65 ezredmásodperccel jobb időt ért el az új karbonvázas Ducatival.

Nem számí­t a gumi

Idén ugyebár nem csak egyetlen gumiszállí­tója lesz a MotoGP-nek a japán Bridgestone személyében, hanem a gumik száma is drasztikusan lecsökkent. A tavaly december 19-én kiadott hivatalos gumiszabályok értelmében egy két- vagy annál többnapos teszten az első nap összesen csak 8 (4-4 első és hátsó), mí­g a többi hátralévő napon csak 6 (3-3 első és hátsó) slick gumit lehet használni fejenként a motorosoknak. Akik ráadásul csak kétféle keverék közül választhatnak. Az új szabály miatt a többség pedig azt mondta, hogy idén már biztosan nem lesznek pályacsúcsok. Ezt a véleményt főleg arra alapozták, hogy idén már nincsenek speciális, 1-2 szupergyors körre való nagyon puha és tapadós edzésgumik sem. Ez a vélemény azonban nagyon hamar hamisnak bizonyult. Stoner ugyanis mindenidők leggyorsabb 800-as idejét motorozta meg pénteken.

Pedig Stonernek tényleg nagyon fáj a bal csuklója. Ez jól észrevehető volt abban, hogy csak nagyon kevésszer jött ki a pályára. A 19 fős mezőnyből ő volt kinn a legkevesebb ideig, hiszen csak 29 kört tett meg. De Stonernek ez is elég volt ahhoz, hogy a leggyorsabb legyen.



Casey Stoner

De nem csak Stoner cáfolt rá az új gumiszabályok miatt kialakult véleményekre. Amí­g a tavalyi Malajziai Nagydí­jon csak ketten, Pedrosa és a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi tudott 2:01-es időket az edzésen, addig most pénteken négyen is képesek voltak erre. Stoneren kí­vül a suzukis Loris Capirossi, Rossi és Pedrosa is.

Trió

Az eddig lezajlott két nap után azt a következtetést lehet levonni, hogy Stoner, Capirossi és Rossi kimagaslik a mezőnyből. Csütörtök után pénteken is ők voltak benne a legjobb háromban.

Stoner valószí­nűleg még gyorsabb is lehetne, ha nem fájna annyira az operált bal csuklója. Loris Capirossi csütörtök után ismét fantasztikus volt, hiszen csak 72 ezredmásodperccel maradt le Stonertől. Capirex mellett azonban egyből dicsérni kell a Suzukit is. Hiszen a GSV-R800 nem csak szalmaláng volt csütörtökön! Capirossi mellett az ausztrál Chris Vermeulen is majdnem képes volt áttörni a 2:02-es határt. Rossiról viszont ugyanaz mondható el, mint Stonerről. Akik egyébként ketten pénteken is megismételték a csütörtöki párviadalukat – Capirossi megint csak a hajrában tudta megelőzni a Doktort. Nos Rossi a Yamahával valószí­nűleg szintén jobb időket tudna motorozni, ha nem fájnának annyira a vágott sebei a kezén és a talpán – Rossi Stonerhez hasonlóan jóval idő előtt abbahagyta a tesztelést pénteken is. Rossi egyébként a bal lábán és kezén egy számmal nagyobb csizmát és kesztyűt visel a sérülései miatt.

Toseland

A Bridgestone gumik versenyképességét azonban nem csak Stoner fantasztikus új csúcsa mutatja. Pénteken a 19 motoros közül egyedül csak a kétszeres szuperbike világbajnok James Toseland nem tudott javí­tani a csütörtöki idejéhez képest. Mí­g a tavalyi verseny alatt mért időkhöz képest csak Stoner társa Nicky Hayden illetve Rossi csapattársa Jorge Lorenzo nem tudott javí­tani. Hayden elsősorban a Ducati stabilitására panaszkodott, amellyel főleg kigyorsí­táskor voltak gondjai. Lorenzo viszont még mindig nem szokta meg a Michelin után a Bridgestone papucsokat.



James Toseland

De vissza Toselandhez! Toseland csütörtökön közel 200 kilométeres tempónál bukott. Az YZR-M1 közel totálkáros lett – a kár mértéke közel 300 ezer euróra tehető – , mí­g a Zongorista meg is sérült. „Ezt volt a pályafutásom legdurvább bukása!”- összegezte Toseland, aki kéz- és lábsérüléseket szenvedett el, amelyek nagyon kihatnak a motorozására is.

MotoGP. Sepangi tesztek, 2. nap

1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati)

2. Loris Capirossi (olasz, Suzuki)

3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha)

4. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda)

5. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki)

6. Toni Elias (spanyol, Honda)

7. Colin Edwards (amerikai, Yamaha)

8. Andrea Dovizioso (olasz, Honda)

10. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha)

11. Sete Gibernau (spanyol, Ducati)

12. Alex De Angelis (san Marinó-i, Honda)

13. Mika Kallio (finn, Ducati)

14. Niccolo Canepa (olasz, Ducati)

15. Toshihiko Fujiwara (japán, Yamaha)

16. Yuki Takahashi (japán, Honda)

17. Randy De Puniet (francia, Honda)

18. Wataru Yoshikawa (japán, Yamaha)

19. James Toseland (brit, Yamaha)

2.01.483 (29 kör)

2.01.555 (45)

2.01.626 (40)

2.01.860 (51)

2.02.086 (52)

2.02.232 (51)

2.02.241 (37)

2.02.434 (44)

2.03.056 (51)

2.03.308 (40)

2.03.518 (40)

2.03.774 (55)

2.04.021 (45)

2.04.312 (36)

2.04.332 (65)

2.04.507 (48)

2.04.536 (50)

2.04.597 (36)