Sportos reinkarnáció – Malaguti Madison 300

Szakított felmenői formavilágával, most dögösebb, mint valaha a felturbózott Malaguti Madison 300.  

A feltámasztott bolognai gyártó maxirobogóját, a Madison 300-at próbálhattuk ki egy rövid teszt erejéig. A Madison típusnév sokaknak ismerősen csenghet, mivel a 2000-es években a Malagutikínálat részét képezte 125, 150, 200, 250 és 400 köbcentis változatban is. Furcsa, de egyben pozitív csalódás, hogy ez a bringa nem hasonlít az elődjeire, helyette egyértelműen a Gilera Nexus génjeit örökölte. A Nexus anno is jó cucc volt, és valószínűleg jobb motor is, mint az eredeti Madison, a formáját tekintve egészen biztosan. Az új robogó egyértelműen a sportosság jegyében született, erőt és magabiztosságot sugall minden porcikája főleg ezzel a vörös fényezéssel. Az első fényszórók és fejidom formája nagyon dögös, csúcsragadozóként tekint le ránk. A LED-es nappali menetfény ezt csak fokozza. Az utaslábtartója teljesen az idomba simul, amikor nem használjuk, így nem zavaró.

 

Az utaskapaszkodó fényezett, masszív darab, jól idomul a robogó vonalaihoz. Korábban már láthattunk a motor hőjét felhasználó lábfűtést, a nyílások itt is megtalálhatóak. Nyilván nem egy kályha, de hidegebb napokon kincset ér. Szintén szuper részlet a kipufogó rozsdamentes borítása, ami szépen illeszkedik a felfelé ívelő dobra. A robusztus megjelenésű burkolat alatt egyhengeres, 278 köbcentis blokk dolgozik, ami 22 lóerőt szabadít a hátsó kerékre 7250-es fordulaton, a 23 Nm-es nyomaték pedig már hatezernél rendelkezésre áll.

A robogó elejében egy 35 mm átmérőjű teleszkóp felel a megfelelő úttartásért, hátulra pedig kétoldali rugóstagok kerültek négy fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel. A fékhatásról elöl 260 mm, hátul 240 mm átmérőjű tárcsafékek gondoskodnak. Szerencsére praktikus megoldásokból sincsen hiány a Madison 300 fedélzetén. Az ülés alatt méretes tároló található, amelybe egy zárt sisakon kívül még pár apróság is elfér. Tök jó dolog és nagyon hasznos, hogy a puttonyban ledes világítás is helyet kapott. Elöl a bal oldali markolat alatt kesztyűtartót találunk, amiben egy 12 voltos csatlakozót is elrejtettek. A jobb oldali rekeszben a hűtőfolyadék tágulási tartálya lapul, így ide maximum egy kulcsot vagy kapu- távirányítót tudunk betuszkolni.

A szélvédő magassága gyorsan, könnyedén, kézzel fokozatmentesen állítható az igényeinknek megfelelően.   A legfeltűnőbb változás a motoros elé táruló színes LCD kijelző, ami minden szükséges információt megjelenít. Ütős megoldás, hogy ECO és SPORT módban más színvilágú műszerfal fogad, és a digitális órák pozíciója is megváltozik. A két karakterisztika között könnyedén, a kormány közepén található gombbal tudunk váltani, a kipörgésgátló kapcsolója is itt található. A WIFI logó nem véletlen a kijelzőn, a Madison 300 ugyanis képes okostelefonunkkal kommunikálni. A rendszer ráadásul az androidos és az IOS operációs rendszerekkel is kompatibilis.

Első tapasztalatok

Minden porcikája igazán minőségi, ráadásul a formája is nagyon meggyőző. A hangja kellemes a fülnek, a színes kijelző nagyon tuti és sokat dob az összhatáson. Az ülés kényelmes, de viszonylag széles, ezért az alacsonyabb termetűek csak lábujjhegyen fognak leérni róla. A 300-as motor erejével nem lesz gond, egyenletesen húz, a tömege könnyebbnek érződik, mint a katalógusadat. A fékek nyomáspontja kiválóan érezhető, az ABS jól dolgozik.

Összegzés

A Malaguti Madison 300 előnyére vált, hogy nem követte az elődök megjelenését és mert teljesen más irányba nyitni. Az új sportos stílus baromi jól áll neki. A praktikus megoldások, a sokat bizonyított erőforrás és a dinamikus formavilág együttesen teszik kívánatossá a maxirobogó összképét

Fotó: Mező János