Soha nem jött be senkinek

136 kilójával és 200 lóerejével azonnal felkelti a figyelmet. 700 köbcentis, kétkamrás bolygódugattyús erőforrása kuriózum, na, és persze, ott a Crighton Racing érdekes múltja.

Az éles szeműek egyből észrevehetik, hogy a Crighton Racing CR700P pontosan úgy néz ki, mint a Norton NRV588, ez pedig úgy történhetett meg, hogy Brian Crighton vett részt mind a két projektben. Amit 1986-ban a Norton Motorcycles fejlesztési részlegén elkezdtek, az most vált valóra: sikerült egy olyan bolygódugattyús motorral rendelkező gépet alkotni, ami lekörözhetné a legjobb versenymotorokat is.

 

 

Csak egy kis visszatekintés: Crighton Nortonbéli munkája 2006-ban, az NRV588 megalkotásával bontakozott ki igazán. Miután kiderült, hogy minden versenyliga elhatárolódik a bolygódugattyús technológiától, a Norton Motorcycles más irányba vitte a márkát, í­gy az egész projekt Crighton saját vállalkozásához, a Crighton Racinghez került. A Crighton Racing CR700P most újraéleszti az akkori megoldásokat, és mind papí­ron, mind a videókon őrületesnek tűnik.

 

 

A váz, akárcsak az NRV588-s időkben, Spondon, egyebekben viszont hagyományos beszállí­tóktól származik: Brembo/AP Racing fékekkel és Bitubo felfüggesztéssel rendelkezik. De a lényeg a Rotron RT700 iker forgódugattyús erőforrása. 200 lóerőre képes 11000-es fordulatszámon és 135 Nm nyomatékot ad le 9500-nál, í­gy teljesí­tményével könnyen az egyliteresek terepére hatol.

 

 

Nézzék meg a videók, tényleg baromi gyors!