Shadowners V2 nap – Először, de nem utoljára…

Négy évesek lettünk, s gondoltunk egy nagyot, szervezzünk egy olyan programot, ami újdonságként hat, hagyományt teremthet, és szenvedélyünk kiélésén túl másként is szórakoztató! Mindezt persze nemcsak magunknak, hanem a hozzánk hasonló stí­lusirányzatot kedvelő, komoly hagyománnyal rendelkező márkakluboknak!

Az utakon intünk egymásnak, felismerjük egymás jelképeit, de itt volt az ideje egy fokkal közelebbi kapcsolat kialakí­tásának! S mi lehetne erre alkalmasabb, mint egy dögös, benzingőzös V2-es nap, minden évben május 2-án, vagy a hozzá legközelebb eső vasárnap!

Az ötletelést meghí­vás követte, néhány személyes találkozó után kialakult a programterv, s még a tél folyamán eldőlt, a napot a Harley-Davidson Tulajdonosok Budapesti Chapterével, és a Star Touring & Riding Klub tagjaival töltjük. Tudjuk, van még rajtuk kí­vül is néhány V2-es klub, de első alkalommal épp annyira féltünk is a házigazda felelősségétől, mint amennyire bí­ztunk az ötlet sikerességében!


A nap a budapesti Harley Davidson kereskedésben indult, a csapatok vezetői néhány mondattal bemutatták a klubokat, majd megismerhettük az új Sportstert, ami szerintem a legdögösebb Spori, amit valaha gyártottak! A szalon megtelt, az eligazí­tás után rendőri felvezetéssel átszeltük a várost, a közel 50 motor alig negyed óra alatt átért a fóti Honda Wilker kereskedéshez. Igazi fesztiválhangulat várt minket, hangos rock ’n’ roll, gyönyörű motorok, szendvicsek és bambi, í­rhatnám haverok, buli, Fanta… És még két teljesen új meglepetés, az új Black Spirit és a Shadow 750S modellek kézzelfogható közelségben! A közönség kedvenc azonban a Fury volt, szinte folyamatosan rótta a próbaköröket! Ezalatt megalakultak a vegyes csapatok, az eddigi klubrendet teljesen felborí­tva és elindult a verseny, ami a Chopper&Cruiser Challange nevet kapta! Fontosnak tartottuk és minden alkalommal hangsúlyoztuk, a verseny teljes tartama alatt nem számí­tott az idő, tehát a versenyt másként kellett értelmezni, illetve a kapott feladatok során sem a személy sem pedig a motor nem kerül veszélybe!


Az első feladat közvetlenül a kereskedés mellett zajlott, igazi szurkolótáborok alakultak ki. A feladat pedig egyszerűnek látszott, néhány bójából álló pályát kellett megtenni egy PT Cruiser tí­pusú távirányí­tós autóval, a feladat azonban mégsem volt ennyire egyszerű, mert csapatonként két fő játszott, egyik szavakkal irányí­tott, a másik bekötött szemmel kezelte a távirányí­tót. Az ezután megkapott itinerben fényképek voltak a felkeresendő állomásokról, elvileg logikus sorrendben, de ezen lehetett változtatni! Volt csapat, amelyik Budapesten eltévedt már, telefonon lehetett segí­tséget kérni, de azért pontlevonás járt! A második pont a Duna Plázánál lévő Louis kereskedés volt, egy bélyegzés erejéig kellett betérni hozzájuk, majd jött a Lehel téren lévő Honda KARASNA, ahol nagy röhögések közepette egy oktató szimulátoron szenvedett majdnem mindenki halálos közlekedési balesetet! Ezután Szentendre következett, a RED LION PUB egy limonádéval és 100 darabos puzzle játékkal várta a versenyzőket. Volt akinek a kirakáshoz elég volt 14 perc, de a „legjobbak” 37 percig rakosgatták a képet! A következő feladat a visegrádi Thermál Hotelben volt, 21 kép különböző motorkerékpárok részleteit mutatta, ebből a legjobbak is csak 14-et ismertek fel helyesen! Volt még egy bélyegző pont Pilisvörösváron, az Aranyló Étteremben, majd a végállomás a Sólyomfészekben. Az estet egy könnyed vacsora, az eredményhirdetés és a Gang Bang zenekar zárta, sötétben, szemerkélő esőben hajtott el az utolsó motoros…

És, hogy ki nyert? Hivatalosan az egyes számú csapat, akik valamilyen adminisztrációs hibából a The Best néven futottak, de ennek azért nincs nagy jelentősége, mert mindannyian gazdagabbak lettünk egy olyan közös élménnyel, melynek minden bizonnyal lesz jövőre folytatása! A versenyen külön elismerést kapott a legidősebb motorral – egy 86-os Shadow VT600-as -, és az aznap legmesszebbről érkező motoros, aki Pápáról jött közénk!