Schumacher újabb tesztje

A hétszeres Formula-1-es világbajnok, a német Michael Schumacher a Honda szuperbike vb-n szereplő motorja után az elmúlt hétfőn kipróbálta a Ducati és a Yamaha szuperbike gépeit is. Schumi pedig idén sokadik alkalommal megint nem vallott szégyent motorosként.

Schumacher továbbra is hobbimotorosnak tartja magát, azonban mégis jóval több annál. A Ferrari 39 éves tanácsadója szinte folyamatosan motorozik. Vagy tesztel, vagy versenyzik. Idén sok amatőr viadalon indult már Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Csehországban és a Pannoniaringen is – Brnóban és a Pannoniaringen már nyert is. Az endurance világbajnokságon is megfordult már, hiszen az Oscherslebeni 8 í“rás egyik tagja volt, mí­g a német szuperbike bajnokságon, az IDM-sorozatban 5 viadalon vett részt és egyszer pontszerző is volt. Schumacher tesztelőként is ugyanennyire aktí­v. Ugyan a MotoGP befejezése után tavalytól eltérően Valenciában nem ülhetett fel a 800-as gépekre, azonban a szuperbike vb-n szinte az összes gépet vezethette már. Szeptemberben a franciaországi Magny-Cours-ban a holland Ten Kate vendégeként kipróbálhatta a CBR1000RR-t, azt a gépet, amelyet idén a török Kenan Sofuoglu használt. Aztán októberben elutazott a spanyolországi Albacetébe, ahová a BMW hí­vta meg és ahol a bajorok új szuperbike gépét, az S1000RR-t tesztelhette. Schumacher mindig nagyon jó köridőket motorozott – Magny-Coursban alig 3 másodperccel volt lassabb Carlos Checánál és Ryuichi Kiyonarinál. Schumi pedig Bayliss és Haga gépén is növelte a hí­rnevét a motorosok között.

Schumacher meglepő módon az elmúlt hétvégén nem a Formula-1 mindent eldöntő utolsó, Brazil Nagydí­ján volt, hanem inkább a szuperbike vb szezonzáróját nézte meg élőben Portugáliában. Schumi szinte az egész versenyhétvége alatt ott volt Portimaoban és szinte az összes csapatnál megfordult. Hogy aztán a hideg és a nedves aszfalton hétfőn 7 órán át tesztelhessen. Délelőtt a Yamaha gyári csapatának, a Yamaha Italia WSB-nek a boxában láthattuk. Schumi Haga gépén húzta a gázt és a legjobb ideje 1:50.2 volt az YZF-R1 nyergében. Azaz Nitro Nori legjobb idejétől 6.3 másodperccel maradt el. Délután Schumi már átment a gyári Ducati csapat boxába, ahol megkapta Troy Bayliss idei világbajnok gépét, a 1098F08-at. Schumi 1:52.8-at tudott, azaz 9.1 másodperccel volt lassabb, mint Bayliss a versenybeli leggyorsabb körében. De ha Schumachert másokhoz hasonlí­tjuk, akkor már nincs ekkora hátránya. Schumi az időeredményeivel kvalifikálta volna magát a versenyre, mí­g a vasárnapi két futamon többen is voltak, akiknek 1:50-es és 1:51-es időket mértek. Schumacher tehát nagyon is jó benyomást tett a Ducatin és a Yamahán is! Schumacher egyébként 2009-ben is indul a német szuperbike bajnokságban. Ugyanazzal a hondás csapattal, a Holzhauer Racinggel, amellyel idén is versenyzett az IDM-ben.