Rossi megsérült!

Több mint két hónap után, pontosan november 27. után ismét tesztel a MotoGP mezőnye. A királykategória résztvevői február 5. és 7. között a malajziai Sepangban kezdik meg az idei első tesztjüket. Amelyre a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi sérülten utazik el!

A háromnapos teszt lesz a negyedik előkészületi teszt a 2009-es idény előtt. Amely megint foghí­jas lesz. Októberben Valenciából hiányzott a szatellit Yamaha Tech3 alakulat, azaz nem volt ott Colin Edwards és James Toseland. Novemberben Jerez de la Fronterában nem motorozott a 2007-es világbajnok Casey Stoner, a privát hondás Randy de Puniet, és a Suzuki valamint a Kawasaki duója sem. A Suzuki és a Kawa ugyanis az ausztráliai Phillip Islanden teszteltek. Sepangban visszatér a műtött Stoner és a sérüléseiből felépült de Puniet, ellenben a Kawasaki nem szerepel a teszteken. Tudjuk, hogy január elején a zöldek hivatalosan is kiszálltak a MotoGP-ből, ám az elmúlt egy hónapban volt remény arra, hogy mégis lesz egy privát Kawa alakulat. Ennek azonban sajnálatos módon egyelőre se hí­re, se hamva!

Rossi

A sepangi tesztek előtt a legnagyobb szenzációt az aktuális világbajnok Rossi okozta. A Yamaha kedden egy nagyon furcsa balesetről adott ki sajtóközleményt. Amely szerint a Doktor egy háztartási balesetet szenvedett el az otthonában. Épp el akarta húzni a függönyt, amikor is megbotlott és beleesett egy üvegasztalba. Rossi elvágta a bal gyűrűs ujját és a bal talpát. A vezéryamahás azonnal kórházba ment, ahol több öltéssel összevarrták a sebeit. A Yamaha közleménye nem szól arról, hogy mikor történt a baleset – olasz sajtóforrások szerint még a múlt héten vágta el magát Rossi, akit 6 öltéssel varrtak össze – , ám az biztos, hogy ott lesz Sepangban. Rossinak egyébként nem ez az első háztartási balesete. Még 1996-ban, a vb-debütálása előtt történt, hogy a konyhában állí­tólag egy szekrényajtóba beverte a fejét. De mint utóbb kiderült, Rossi hazudott és nem főzés közben, hanem egy robogóval csúszott el. Az igazságot most is csak Rossi tudja, ahogyan azt is, hogy mennyire fogják majd zavarni a motorozásban a jelenlegi sérülései.

Stoner

Rossi legnagyobb ellenfele, a vezérducatis Stoner is a középpontban lesz. Hiszen az október végi valenciai tesztek és a műtéte után most fog ismét motorra ülni. Stonert még október 30-án operálták meg. Az ausztrálnak megműtötték a bal csuklóját. A beavatkozás nagyon komplikált és kényes volt, hiszen Stoneren csontátültetést is végrehajtottak. A műtét Stoner elmondása szerint nagyon jól sikerült, azonban a gyógyulási idő még í­gy is hosszú ideig, három hónapig tartott – november 26. és 27. között Stoner jelen volt a jerezi teszteken, de nem motorozott. Sepangban tehát Stoner több mint 3 hónap után ül ismét motorra, és mindenki arra kí­váncsi, hogy milyen állapotban van a motoros csuklója.

Kawasaki

A Kawasaki körül még nagyobb a bizonytalanság. Pedig minden jel arra utalt, hogy az idei első MotoGP tesztek előtt véglegesen megoldódik a Kawa-ügy. A vb-t rendező Dorna január 14-én ultimátumot adott a Kawasakinak: ha január 31-ig nem tér vissza a MotoGP-be, akkor beperli szerződésszegés miatt a zöldeket. Mí­g a Kawasaki megí­gérte a Dornának, a két gyári pilótájának, az amerikai John Hopkinsnak és az olasz Marco Melandrinak, hogy január 31-ig biztosan eldönti az idei programját. Azaz, hogy lesz-e vagy sem privát Kawasaki csapat idén. Nos a döntés elmaradt és a Kawasaki-ügyben csak találgatások vannak. íllí­tólag most hétfőn Madridban idén sokadszorra megint tárgyalt egymással a Dorna és a Kawasaki. íllí­tólag a Kawasaki és Hopkins szponzora, az amerikai energiaital-gyártó cég, a Monster nem kí­ván egy privát csapatot támogatni. íllí­tólag a Kawasaki csapatvezetője, Michel Bartholemy új támogatókkal tárgyal és az új privát Kawa alakulat már ott lesz a március eleji katari teszteken. íllí­tólag azonban nem a belga Bartholemy, hanem a francia Gil Motorsport fogja irányí­tani az új privát Kawasaki csapatot. íllí­tólag a szintén francia Solution F mérnöki iroda már tárgyalt a Kawasaki motorjainak a fejlesztéséről. Mí­g szintén állí­tólag a Kawasaki pénzt kér Melandritól annak érdekében, hogy indulhasson az új privát csapatában. Ezek azonban mind-mind csak szóbeszédek, találgatások! Az idő haladtával pedig csak egyre nagyobb lesz a bizonytalanság a Kawasaki-ügyben.

Új motorok

Sepangban mindenki már a 2009-es motorokat fogja megkapni. Ez a Ducatinál és a Suzukinál nem újdonság, hiszen a suzukisok Phillip Islanden már a 2009-es GSV-R prototí­pusát tesztelhették, mí­g a Ducati a két gyári motorosa mellett Jerezben már odaadta a 2009-es Desmosedici GP9-et a három privát pilótájának, a finn Mika Kallionak, az olasz Niccolo Canepának és a spanyol Sete Gibernaunak is. A privát hondások, a privát yamahások és a gyári yamahás Jorge Lorenzo viszont Sepangban ül fel először az idei gépekre. Lorenzo első í­zben próbálhatja ki azt a 2009-es YZR-M1-et, amelyet Rossi már többször is tesztelhetett. Az M1 idei verzióját Edwards és Toseland is először használhatja. Mí­g a privát hondások, a francia de Puniet, a spanyol Toni Elias, a San Marinó-i Alex de Angelis és a japán Yuki Takahasi először húzhatja a gázt a pneumatikus szelepvezérlésű RC212V nyergében.

Új szabályok

A tesztek előtt egy nappal, azaz ma, Sepangban lesz egy nagyon fontos tanácskozás is. A gyártók szövetsége, az MSMA a január hetedikei tokiói gyűlése után Malajziában is tanácskozni fog és a legnagyobb valószí­nűség szerint számos nagyon fontos új szabályt fog kihirdetni. Az MSMA tokiói találkozóján felvetődött az az ötlet, amely szerint a költségcsökkentés érdekében már idén rövidebbek lennének az edzések. Nem egyórásak lennének a MotoGP edzései, hanem csak 50 percesek, amelyek révén 10-15 százalékkal kisebb lenne a csapatok költsége. Az MSMA pedig 2010-től még radikálisabb szabálymódosí­tásokat vezethet be. Eltűnhet a karbonféktárcsa. Kevesebb nagydí­j lehet. Egy motorblokknak több versenyt is ki kellene bí­rnia. A motorok maximális fordulatszámát limitálhatják. Mí­g a motorelektronika közös lenne, azaz mindenki csak ugyanazt a motorelektronikát használhatná. Az MSMA gyűlésén a tévéjogdí­jak pénzbevétele is vitatéma lesz, hiszen a gyártók azt szeretnék, ha befolyt összegből még több pénzt kapnának a Dornához képest.