Rossi Ferrari-tesztje, 2. nap

Nem volt szerencséje pénteken a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossinak. A ferraris tesztjének a második, egyben utolsó napján rossz idő volt. Esett, fújt a szél és hideg volt. A Doktor többször is hibázott, ám mégis megmutatta, hogy ő vizes pályán is gyors tud lenni egy Formula-1-es autóval.

    Már csütörtök délután megérkezett a rossz idő Mugellóba, hiszen egy kisebb zivatar zavart be Rossi tesztjébe. Pénteken viszont egész nap rossz idő volt az olasz pályán. Rossit azonban nem igazán zavarta, hiszen mindenképpen ki akarta magát próbálni ilyen időjárási körülmények között is. A Doktor pénteken, csütörtökhöz hasonlóan, délelőtt 11 órakor kezdte meg a teszteléseit. De csak 3 kört tudott megtenni, mivel leszakadt az ég. Az eső ezt követően elállt és 12.20-kor Rossi ismét kimehetett. Az aszfalt ekkor félig vizes, félig száraz volt. Rossi legjobb ideje 1:24.04 volt. Azaz 1.5 másodperccel lassabb, mint csütörtökön. Ez az időeredmény két ok miatt sem rossz. Ugyebár a Formula-1-es autókban már nincs hajtáskontroll és kipörgésgátló, amely nagyban segí­tene a vizes, csúszós aszfalton. Rossi 13.30-kor pedig ezt meg is tapasztalhatta. Ismét elkezdett esni és a célegyenes utáni második és harmadik kanyarban, a Luco és a Poggio Secco S-kanyarkombinációban Rossi autója megpördült. Rossi, aki száraz gumikat használt, nem tudott korrigálni, a belső í­ven kisodródott a sóderágyba. Rossi súrolta a gumifalat is, egy kicsit megsérült a Ferrari orrszárnya is, majd végül a Ferrari le is állt, amiért Rossi bennragadt. A vezéryamahás ezt követően 15.30-kor jött ki ismét a pályára. Ugyan már nem esett, de sokkal vizesebb volt a pálya. Rossinak 1:33.56-ot mértek. Rossi délután is hibázott. Ráment a rázókőre és a Borgo San Lorenzo kanyarban ismét megpördült. Ennek dacára most már a pályán tudta tartani Rossi a Ferrarit. Rossi a pénteki tesztelését 5 óra felé fejezte be, amikor már elég sötét volt a pályán. Rossi pénteken összesen 52 kört, azaz 272 kilométert tett meg.

    A kétnapos teszt után egyből kiderült, hogy Rossinak nem ez volt az utolsó Formula-1-es tesztje a Ferrarival. A 2009-es szezon végén ugyanis ismét Ferrariba ülhet Rossi. Rossi és a Ferrari ugyanis megbeszélte, hogy jövőre is találkozhatnak Mugellóban. Igaz ehhez az kell, hogy Rossi és a Ferrari is világbajnok legyen! „Remélhetőleg egy év múlva ismét Ferrariba ülhetek! A Ferrarival í­géretet tettünk egymásnak. Ha egy év múlva én is, meg a Ferrari is világbajnok lesz, akkor ismét együtt fogunk ünnepelni Mugellóban!” – mondta Rossi.

    Rossinak ugyebár a Ferrari megengedte, hogy feltegye a legendás 46-os rajtszámát a Formula-1-es autóra. A 46-os rajtszámot azonban hárman már használták a Ferrarin a múltban. 1953-ban a kétszeres Formula-1-es világbajnok, az olasz Alberto Ascari a 46-os rajtszámmal megnyerte a Svájci Nagydí­jat. 1955-ben az amerikai Harry Schellnek viszont nem volt szerencséje a 46-os rajtszámmal. Monacóban motorhiba miatt kiállt a nagydí­jról. 1959-ben ugyaní­gy járt a francia Jean Behra is: ő is 46-os rajtszámmal indult Monacóban és az ő Ferrarija is felmondta a szolgálatot.