Rossi a 12. helyen zárt

A nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi sokadik alkalommal bizonyí­totta be, hogy autóversenyzőként is megállja a helyét. A Doktor a karrierje harmadik rali vb-futamán vett részt az elmúlt hétvégén és a Wales Ralin a nagyon előkelő 12. helyet szerezte meg.


    Rossi, aki Walesben egy Focus Focus RS WRC-vel indult az angol Stobart-csapatban, 2002 és 2006 után indult ismét a rali vb-n. És megint elsősorban csak szórakozásból. Jóval a MotoGP idény befejezése után. Rossi azonban szokásához hí­ven nagyon is komolyan vette a szórakozását is. Hiszen neki elszámolni valója volt a Wales Ralival. 2002. novemberében ugyanis egy Peugeot 206 WRC volánja mögött leszerepelt a viadalon. A 2. speciál 20. kilométerénél Rossi elvétett egy balos kanyart és lesodródott az úról. A Doktor beleesett egy árokba, az autója pedig bennragadt a sárban. Rossi első rali vb szereplése tehát csúfos kudarccal zárult. Rossi az elmúlt hat évben aztán jócskán javí­tott az autós renoméján, azonban nem volt véletlen, hogy idén ismét a Wales Ralit választotta. Rossi a MotoGP után Walesben is újból bizonyí­tani és javí­tani akart. Sikerült neki! Ez annak ellenére igaz, hogy nem tudta megismételni a 2006-os új-zélandi eredményét. Két éve az Új-Zéland Ralin a 11. helyen végzett.


    De a két ralit nem lehet összehasonlí­tani. Idén Walesben nagyobb létszámú volt a mezőny. Amí­g Új-Zélandon 48, addig Walesben 78 ralis indult. A mezőny összetétele is sokkal erősebb volt. Új-Zélandon csak 11 WRC autó versenyzett, ellenben Walesben 21 WRC volt jelen. Mí­g az úviszonyok és az időjárási körülmények sokkal nehezebbek voltak Walesben. A jeges úszakaszok óriási nehézségeket okoztak mindenkinek. Az 1. napon le is kellett rövidí­teni a távot és két gyorsasági szakaszt törölni is kellett. Ráadásul Rossi még sosem ralizott jégen. Rossi azonban megmutatta, hogy 2002 óta már sokkal érettebb és magabiztosabb ralis lett.

    Ugyanazt a taktikát választotta, mint Új-Zélandon. Előbb nem kockáztatott semmit. Folyamatosan gyorsult fel és zárkózott fel. A terve sikeres lett. Hiszen a háromnapos Wales Ralin rendre jött előre. Az 1. nap első speciálján még a 45. helyen értékelték, de a nap végén a pár hibája ellenére is feljött a 24. helyig.  A 2. nap is rontott Rossi, de mégis a 15. helyig tudott előrejönni. Rossi az utolsó napon volt a legjobb. Nem hibázott, aminek eredményeképp a nagyon előkelő 12. helyen érhetett célba. Rossi a 17. speciálon – a gyorsaságik hossza 275.01 kilométer volt – 12-szer benne volt a legjobb húszban, kétszer-kétszer a 13. és a 12., egyszer a 11. helyre volt jó. Rossi folyamatosan csökkentette a hátrányát az éllovasokhoz képest. Az 1. nap a finn Jari-Matti Latvalától még 4.8 másodpercet kapott kilométerenként. A 2. nap ez a különbség már csak 2.8 másodperc volt Latvalához képest. Mí­g a 3. nap mindenidők legeredményesebb ralisától, a verseny győztesétől, az ötszörös rali világbajnoktól, a francia Sebastien Loebtől Rossi „csak” 2.2 másodpercet kapott kilométerenként. A 21 WRC-pilóta közül Rossi a 11. legjobb lett. Azaz Rossit csak egyetlen nem gyári ralis tudta megelőzni. Rossi teljesí­tményét a Wales Rali szervezői is elismerték, hiszen különdí­jban is részesí­tették. Rossi kapta meg a Spirit of Rally dí­jat.