Rossi 8-szoros világbajnok

    Amí­g a 125-ben még öten, Talmácsi Gábor, Nicolas, Terol, Stefan Bradl, Simone Corsi és Mike Di Meglio, a 250-ben még négyen, Marco Simoncelli, Mika Kallio, Alvaro Bautista és Alex Debon esélyesek a vb-cí­mre, addig a MotoGP-ben, a királykategóriában már eldőlt a vb-arany sorsa. A királykategória 60. vb-cí­mét egy olyan motoros szerezte meg, aki visszatért, hiszen az olasz Valentino Rossit 2005 után koronázták meg ismét. A 29 éves Rossi ezzel a királykategóriabeli 6. vb-cí­mét szerezte meg, mí­g összesen már 8. vb-cí­mnél jár. Rossi ezzel feljött az örökranglista 5. helyére és a vb-cí­mek tekintetében már csak négyen vannak előtte. A 15-szörös olasz világbajnok Giacomo Agostini, a 13-szoros spanyol világelső Angel Nieto, a 9-szeres brit világbajnok Mike Hailwood és a szintén 9 vb-aranyat nyerő olasz Carlo Ubbiali.


   

  

     Rossi tehát visszatért és újra világbajnok lett! Pedig nagyon sokan már leí­rták a Doktort! És egyáltalán nem véletlenül. 2006-ban az utolsó nagydí­jon, Valenciában ő vesztette el a már megnyertnek hitt vb-cí­met egy bukás miatt az amerikai Nicky Hayden ellenében. 2007-ben pedig nagyon kikapott a ducatis Casey Stonertől. Az elmúlt két év alatt Rossi nagyon sokat hibázott, szokatlan sérülései voltak, az olasz adóhatósággal is hatalmas botránya volt, a Yamahája sokszor nem volt megbí­zható, mí­g a gumikkal is állandó gondjai voltak. De ismét talpra állt! Nem véletlenül volt az ráí­rva a vb-cí­mét ünneplő trikójára, hogy „Elnézést a késésért!” Rossi újra egy legendás szezonban tudott világbajnok lenni. Legyőzte a fiatalokat, Daniel Pedrosát, Jorge Lorenzot és legfőképp a karrierje eddigi legveszélyesebb riválisát, Stonert. Mí­g egyből világbajnok lett az új gumimárkájával, a japán Bridgestone-nal. Rossi tehát megint bebizonyí­totta, hogy mekkora univerzális zseni a motorozásban. Eddig volt 7 vb-cí­me a 125-ből, a 250-ből, az 500-ből és a 990-es MotoGP-ből, vasárnap óta pedig immár 800 köbcentis gépen is a világ legjobbja tudott lenni. Mí­g a Bridgestone a 3. gumigyártó, amellyel szintén a csúcsra jutott. Hiszen a Dunloppal a 125-ben és a 250-ben lett világbajnok, majd a Michelinnel öt vb-cí­met szerzett a királykategóriában.

Rossi vasárnap nagyon stí­lszerűen nyerte meg három nagydí­jjal a vb befejezése előtt a 8. vb-cí­mét, mí­g nagyon látványosan megmutatta, hogy miért ő lett két év szünet után a legjobb. Rossi nem kezdett jól, hiszen az 1. körben csak az 5. helyen haladt. Ezt követően viszont következett a nagyon jól ismert Rossi-féle felzárkózás. Pedig Pedrosa és Stoner is el akart húzni. Előbb Pedrosa adta meg magát az 5. körben, aztán következett Stonert, akit a 14. körben előzött meg Rossi. Aki ezután elhúzott és magabiztosan gyűjtötte be az idei 8. nagydí­jgyőzelmével a 8. vb-cí­mét. Rossi ezután megállt a pályán és egy emlékezetes poénnal ünnepelt először. Egy közjegyző előtt hitelesí­tette a vb-cí­mét – a poént Rossi fanklubja szervezte meg a régi időket idézve. Rossi Motegiben elért sikere tele van pikantériákkal. A Doktor első í­zben nyert négyütemű géppel Motegiben, amely egyet jelentett a Yamaha első Motegiben megszerezett diadalával is.

    Rossi mellett a Yamaha, a Bridgestone és az olaszok is ünnepeltek. Rossi révén a Yamaha is három év után lett világbajnok. A Bridgestone bebizonyí­totta, hogy bármely márkával világbajnok tud lenni, hiszen a Ducati után a Yamahát is sikerre vezette. Mí­g a vb legeredményesebb nemzete, az olaszok is 2005 után lettek ismét világbajnokok valamelyik kategóriában. Az olaszok már 73 vb-aranynál járnak.

    Rossi 8. vb-cí­me mellett egy másik fontos dolog is eldőlt Japánban. Jövőre a Formula-1-hez és a szuperbike vb-hez hasonlóan csak egyetlen gumiszállí­tója lesz a MotoGP-nek, mí­g az edzésgumik használatát is megtiltják. Hogy mely gyártó lesz a befutó, azt október 18-án a Malajziai GP-n tudjuk meg.