Radical Garage: Obsession

Egy motorépí­tő műhelyben sokféle munka zajlik. Vannak születések, amikor vadonatúj motor jön létre. És vannak újjászületések, amikor megváltozik, átalakul a jellegük. Az Obsession ilyen darab.

A fantasztikusan vicces cí­met, ezt a találó szójátékot, ezt meg kell magyaráznunk. Hogy Spori, vagyis Harley‒Davidson Sportsterről van szó, azt látják Kedves Olvasóink. Amit nem látnak, az az, hogy a motor egy vérbeli sportembernek (vö.: spori), egy nagyon sokszoros karatebajnoknak készült. Ha az ember karatebajnokoknak épí­t motor, vagy nyújt bármilyen szolgáltatást, azt jól kell csinálni, mert egy elégedetlen küzdősportoló egy vérző orr képét vetí­ti előre. Egy karatebajnoknak nem szabad rosszul levágni a haját, elrontani a tetoválását, rosszul felragasztani a műkörmét, vagy trehányul épí­teni meg a motorját, és ezt tudta Görbe Sanyi, az egyszemélyes Radical Garage is.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession
Kattintson a képre és nézze meg a többi fotót is!

 

 

A cí­m és a felcí­m mélyebb összefüggéseket is rejt, mintsem azt Önök elsőre gondolnák. A motor nevének – Obsession ‒ ugyanis egyik jelentése, megszállott. A motor épí­tője nevezte el í­gy, az elnevezéssel önkényesen utalva a karatebajnok tulajdonosra, mert mint azt sejthetik, ő egy megszállott ember. De hát bajnok létére mi más lehetne.

 

Azért ezzel az elnevezéssel van – illetve lehet egy kis gondja majd a névadónak… Igazán nagyon sajnáljuk, de nem titkolhatjuk el tovább az obsession szó egyéb jelentéseit, mint hogy zaklatottság, lidércnyomás, sőt mánia vagy rögeszme! Ha Önök mostanság ritkábban találkoznak majd Radical Garage-munkákkal a Motorrevü lapjain, jusson eszükbe az ötödikes tananyag az egy- és többjelentésű szavakról, és gondoljanak kegyelettel Görbe Sándorra.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession

 

Visszatérve a motorra… amikor begördült a műhelybe, már jó ideje nem volt eredeti állapotban, egy korábbi átépí­tés során old school fazont kapott, és valljuk be, az kevéssé illett gazdája személyiségéhez. Az a zseniális ebben a munkában, hogy a második átépí­tés során ‒ tehát Görbe Sándor kezei alatt – elkezdett hasonlí­tani gazdájára. Amolyan mozgékony, mokány jószággá vált, ezzel megőrizte, vagy pontosabban újra megjelení­tette a Sportster-géneket.

 

###

 

Az Obsession nem egy radikális átépí­tés, sokkal inkább finomí­tás, dizájnolás – ha szabad ezzel az idétlen magyarí­tással élnünk. Először is, előre, hátra 16 colos csodaszép és méregdrága felni került, a legendás Roland Sandstől, elöl 130-as, hátul túlzástól mentes 150-es gumival. Hadd hí­vjuk itt fel a figyelmet a felni rafinált fényezésére, amely során a krómmal hangsúlyozták a fekete peremhez futó küllőzést. A teleszkópszárban a Progresszí­v Suspension nevéhez méltó progresszí­v rugó búvik meg, mellyel egy kicsit le is lett ültetve a Spori eleje, a lengővilla is a márka rugóstagjain támaszkodik meg, szintén kissé leültetve. A rugóstag érdekesen ötvözi a nyitott és a zárt egységet. A kurta sárvédőket és nyújtott tankot Görbe mester maga kalapálta, hengerelte, annak ellenére, hogy első blikkre karbonszálas anyagnak tűnnek. Hadd nyugtassunk meg mindenkit, hogy:

 

„Habár alúl a fém

S fölűl a ví­znek árja,

Azért a fém az úr”

 

Hát, ezért elnézést…

A trükkös megoldás neve egyébként VTN (Ví­z Transzfer Nyomás), vagyis merí­téses grafika. Az eljárásról a 2015/7-es Motorrevüben olvashatnak részletesebben. A karbonminta szembetűnő, az első sárvédő motor felőli felszí­nén lévő szamuráj ábrát azonban csak a figyelmes szemlélő veszi észre. Szándékosan nem kifelé néz, a tulajdonos szerint bőven elég, ha ő látja, ha ő tudja, hogy ott van. Az összképet széles, egyenes dragkormány, Arlen Ness-markolatok és -lábtartók egészí­tik ki. A minimál műszerfal a felső kormánykifliben bújik meg, igazán diszkrét kis darab, márkája Moto Gadget. A légszűrő Performance Machine, a kipufogó pedig Vance & Hines, az index-féklámpa-helyzetjelző kombinált zárófények a Kellermantól valók. Az ülést Ricsi készí­tette, a fényezésért és a grafikáért Művész Zoli a felelős. Az ékszernek is beillő tanksapkát a Ken’s Factorytől szerezték.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession