Pofátlanság: Yamaha R3 és Kawasaki Ninja 300 klónok Kí­nából

Valószí­nűleg már mindenki hallott arról, hogy egzotikus, márkás autókat előszeretettel klónoznak Kí­nában. A LandWind X7-es például összetéveszthetetlenül hasonlí­t a Range Roverre. Nos, mostanra úgy tűnik, hogy a szerzői jogokat meglehetősen rugalmasan kezelő ázsiai vállalatok szemet vetettek a kisköbcentis sportmotorokra is.

 

Az alábbi fényképeken az XGJ350-es és a Kengo R350-es szerepel, melyek közül előbbi a Yamaha YZF-R3-as, utóbbi pedig a Kawasaki Ninja 300-as hasonmása.

 

Motorok Tesztek galériája Yamaha YZF-R3
Motorok Tesztek galériája Yamaha YZF-R3

Balra: XGJ350, jobbra: Yamaha YZF-R3

 

Az XGJ350-es és a Yamaha sportgépe között motoros legyen a talpán, aki tí­z különbséget talál. Első, de még második megnézésre is csak annyi tűnik fel, hogy a matricázáson kí­vül mintha kicsit eltérő volna az első fényszóró, illetve a kipufogó. Ezeken kí­vül azonban akár ugyanaz a jármű is lehetne.

 

Motorok Kawasaki Ninja 300

Balra: R350, jobbra: Kawasaki Ninja 300

 

Mí­g az XGJ-t még csak most mutattak be egy kantoni kiállí­táson, addig az R350-es már tavaly óta kapható. A különbségek felfedezése itt is komoly kihí­vás. A grafikai eltérések mellett a felnik, a vastagabb 150-es hátsó abroncs és az ABS hiánya szúr elsőre szemet. Az XGJ-vel ellentétben, ahol csak sejthetjük, hogy egy 350-es blokk felel a meghajtásért, az R350-es-nél tudható, hogy egy folyadékhűtésű, 320 köbcentiméteres, kéthengeres dolgozik a vázában. Maximális teljesí­tménye 23,5 lóerő, melyhez 25 Nm nyomaték csatlakozik.

 

(TMCblog, mzcrazycars, bikeadvice, columnm)