Pletyka: turbós motort épí­t az MV?

Az olasz Motociclismo magazin lebegtette meg a pletykát, hogy a már emlegetett MV Agusta Brutale 800 Dragster háromhengeres motorját egy turbófeltöltővel támogatná meg a gyártó.

Az MV Agusta tavaly bemutatott, a Brutale 800-on alapuló Rivale modelljét a hí­rek szerint komplett modellcsaláddá fejlesztené az olasz gyártó. A Rivale amolyan naked-supermoto-funbike keverék, a vele rokon Dragster pedig a sportos naked bike-okat ötvözné a power cruiserekkel – hogy könnyebb legyen elképzelni a fúziót, vegyenek alapul egy Ducati Diavelt, és fűszerezzék meg egy brutális három hengeres blokkal.
A Motociclismo munkatársai is ezt vették alapul, és arra jutottak, hogy hiába hoznak ki az MV mérnökei a 800 köbcentiből akár 130 lóerőt is, a motor karaktere nem lesz megfelelő a power-cruiser imázshoz.

 

 

Ennél a pontnál indul a pletyka, miszerint a kérdéses nyomatékhiányt egy feltöltővel oldanák meg a mérnökök. Hogy most csak találgatásról, vagy egy megfelelő embertől származó füles áll a hí­r mögött, azt nem tudjuk eldönteni, de nem tűnik teljesen légbőlkapottnak.
A feltöltéses motorkerékpárt már két évtizede feltalálták. Bár soha nem terjedt el a megoldás, a Honda, a Kawasaki és a Suzuki egyaránt gyártott turbós kétkerekűeket. Ezek azonban inkább a nyolcvanas évek korszellemének a szülöttei voltak, mintsem valós piaci igények által életre hí­vott gépek. Az óriási turbólyuk és a hirtelen érkező nagy erő nehezen vezethető, veszélyes fegyverekké tették ezeket a járműveket, az esetenként előforduló költséges műszaki gondok pedig gondoskodtak, hogy a tulajdonos ne használja minden nap őket.
Az eltelt időben azonban sokat fejlődött a technológia, és a turbók hangolása is jelentősen megváltozott: az MV-nél is inkább egy alacsony nyomású, feltöltőt tervezhetnek, ami az alsó fordulatszámtartományban biztosí­tana plusz nyomatékot.

Egy sorozatban gyártott turbós motor hí­re szinte minden márkánál hitetlenkedést váltana ki, a most viszont inkább reménykedés olvasható ki a kialakult közhangulatból. Ugyanis az MV egyfajta kirakatgyártó, akik elképesztő múltjukból és presztizsükből élnek, kisszériás, méregdrága járműveket értékesí­tenek, í­gy egy-egy ilyen hajmeresztő megoldás is beleférhet a profiljukba.

Egyelőre mi is csak reménykedünk, hogy az MV Agusta meghoz-e egy ilyen bátor lépést.