Pimp your Bike II. – Szerencsés 13-as

Ennek a srácnak is csak megszületni volt nehéz – fanyalognak majd az irigyek, amikor felbukkan valahol Rózsahegyi Gergely és Honda CBR1000RR Fireblade-je. A Motorrevü ismét meghirdette motorszépí­tő játékát, a Pimpet, Gergő jelentkezett és szerencséje volt. ítkozott nagy szerencséje.

Három megfeszí­tett munkanap, vagyis több mint harminc, műhelyben töltött óra után még Borsay Szabolcs mosolya sem természetes. Az X-Bike tuningcég vezetője mégis elégedetten tolta ki a napfényre a legújabb Motorrevü Pimp-alkotást a hosszadalmas munka végén. Ne tudjátok meg, mennyit szenvedtünk, amí­g belevágtuk a fényszórót a versenyidomokba – kezdett bele az élménybeszámolóba, de addigra mi már teljesen elvesztünk a 2008-as Honda Fireblade részleteiben. Nem tehetünk róla, de őszinte irigységet éreztünk, amikor Szabi elkezdte sorolni azokat az alkatrészeket, melyekkel a szerencsés tulajdonos, Rózsahegyi Gergely gépe szériamotorból különlegességgé változott.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR

A cél elég egyértelmű volt. Olyan versenyhangulatú kétkerekűt akartak létrehozni, amely teljes mértékben használható a közúi forgalomban, de a rengeteg finom változtatás miatt mégis kiemelkedik a tömegből. A tulajdonos tapasztalt sportmotoros, aki korábban amatőr versenyzőként a Főnix kupában is indult, de a Fireblade-et közúon használja, sőt volt már vele Horvátországban is.

A lista most is rendkí­vül hosszú. Az alapjáraton brummogó Hondán azonnal kiszúrjuk a hibátlan kidolgozású Laser Stealth karbon kipufogódobot, melyhez versenykatalizátor is tartozik. Ez kell a hangulat megalapozásához. Az eredeti fekete-fehér burkolatok mostantól dobozban pihennek, az újak Mike Tamás-féle fényezésén a piros is fontos szerepet kapott, de nem is volna igazán dögös utcai versenyző a bennfentesek közt csak bikafejűnek becézett Fireblade, ha fekete hasidomán nem sorakoznának a szponzorok, esetünkben a tuningalkatrész-gyártók tarka emblémái.

Ha már í­gy alakult, legyen ez a térképünk a CBR-en tett túránkhoz. Mielőtt a motorra szerelték az új idomokat, talán a Samco piros hűtőcsövei árulkodtak leginkább a beavatkozásról. A többrétegű teflonos gumitömlők minden hőmérsékleten megtartják eredeti keresztmetszetüket, í­gy a hűtőrendszerben a folyadék áramlási sebessége egyenletes marad. A csövek hőleadási képessége is kedvezőbb, ezért akár nyolc fokkal is csökkenhet a teljesen bemelegí­tett sportmotor hőmérséklete. Ez í­gy túl bonyolult? Akkor legyen elég annyi, hogy a Samco ví­zvezetékei még az összeszerelt motoron is bitang jól néznek ki.

Ha már a csöveknél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Goodridge fémhálós fékcsöveinek köszönhetően pontosabb lett a Pimp Fireblade fékeinek nyomáspontja, és a fehéren kí­gyózó vezetékek jól passzolnak a motor egyik szí­néhez is.

Fékezni amúgy is jó érzés lesz a Hondával, hiszen már ránézni is élmény az LSL fékkar és pedál szettjeire, az állí­tható versenylábtartókra, melyekből még az utasnak is jutott.

Ha mégsem adja ki a gép egy kanyarban, akkor oldalanként három bukógomba igyekszik majd megőrizni Szabiék munkáját, mert a blokk oldalára szerelt védőelemek mellett jutott még az első és hátsó keréktengelyek végére is.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR

Azért reméljük, hatékonyságukat soha nem kell majd élesben tesztelnie Rózsahegyi Gergelynek, akinek csupán annyi feladat jut a motorozás mellett, hogy felfedezze a Motorrevü és az X-Bike Pimp remekművére szerelt összes Pro-Bolt eloxált csavart, és higgyék el, ezekből annyi van, hogy ez sem lesz kis kihí­vás.