Piaggio Carnaby Cruiser 300 i.e. – Második nekifutás

A Carnaby első változatával kudarcot vallott a Piaggio. Most bevált eszközökkel – nagyobb hengerűrtartalommal és teljesí­tménnyel, valamint látványosabb külsővel – finomí­tott az eredeti koncepción.

Új jelenség figyelhető meg Olaszországban: egyre több a robogó a vasárnapi kirajzásokra összeverődött motoros csapatokban. Nagy hengerűrtartalmú T-Maxok és Burgmanek követelnek helyet maguknak a Ducati 1098-asok és BMW GS-ek társaságában, de találkozni 300 és 400 köbcentis jószágokkal is. Alighanem a gazdasági válságnak és a gyorshajtókkal szemben kiszabott szigorú bí­rságnak tudható be az új trend.

Mi sem természetesebb, mint hogy Olaszország legnagyobb robogógyártója, a Piaggio igyekszik tőkét kovácsolni a fejleményekből. És mivel tisztában van vele, hogy a motorról átnyergelő vásárlók a használati érték mellett a hengerűrtartalomra és a látványra helyezik a hangsúlyt, egyre testesebb és feltűnőbb robogókat készí­t.

Egyik legfrissebb terméke e témában a Carnaby Cruiser 300. Ez a nagy kerekű tí­pus két évvel ezelőtt mutatkozott be szerény, 125 köbcentis változatban. Eredetileg sima, egyszerű városi robogónak készült, és nem vitte különösebben nagy sikerre. Most nagyot fordulhat a kocka, a Piaggio ugyanis mini Harley-Davidsont faragott belőle, legalábbis erről tanúskodik a méretes fényszóró, a számos krómozott dí­szí­tőelem, a csőkormány és a nosztalgikus formavilágú, kerek műszerpár. A szemrevaló csomagot a Vespa 300 GTS Superből ismert élénk gázadási reakciójú, 300 köbcentis, 22 lóerős motorral spékelte meg a cég. Ebben a kivitelében már nemcsak városi használatra, hanem hétvégi kiruccanásokra is tökéletesen alkalmas a Carnaby.

Motorok Piaggio Carnaby Cruiser 300 i.e.

A jelek szerint nagyon is működik a koncepció, kiváltképpen Rómában és a város környékén, ahol az olasz sajtó munkatársainak alkalmuk nyí­lt kipróbálni az újdonságot. Méreteit tekintve akkora, mint a 125 köbcentis változat, vagyis kiválóan lehet cikázni vele az autók között a Colosseum és a Vatikán közötti forgalmas úvonalon. Elegánsan szlalomozik a tömött sorok között, ügyesen átverekszi magát a szűk réseken, és erős motorjának köszönhetően könnyedén legyorsulja négykerekű ellenfeleit a lámpáknál. Mindennapos használatra való alkalmasságát azonban nemcsak ezzel, hanem a térdpajzsban kialakí­tott praktikus tárolórekeszeivel és széles lábtartójával is ékesen bizonyí­tja – utóbbin gond nélkül haza lehet szállí­tani a zöldségpiacon vásárolt árut. Az ülés alatt kialakí­tott rekeszben ugyanakkor csak kis félsisaknak jut hely, a 16 colos kerék miatt nem tellett többre. Még az a szerencse, hogy a kiegészí­tőként megvásárolható 32 literes topcase-szel könnyen orvosolható a helyzet.

Az 1960-ban épült olimpiai falu mögött húzódó országúon végre meg tudja mutatni az olasz cruiser, mire is elég 22 lóerő – arra mindenképpen, hogy álmélkodásra késztessen egyes motorosokat. Hála a nagy kerekeknek, stabilan és pontosan veszi a kanyarokat, és mivel kellően magasan van a lábtartója, egészen jól be is dönthető az í­veken. A teleszkópvilla – akárcsak városi forgalomban – itt is derakasan teszi a dolgát, a két hátsó rugóstag azonban kí­méletlen következetességgel tájékoztatja a Carnaby gazdáját a mély kátyúkról és az aszfalt sí­kjából kiemelkedő csatornafedelekről. Az ülés hosszú távon túl kemény és a kelleténél előrébb vannak az utaslábtartók, arról nem beszélve, hogy túlságosan rövid ülőfelület jut a pilóta mögött kuporgó személynek. A betondzsungelben még elmegy, kirándulásra azonban nem való.

Összegzés: Persze nem csak emiatt kétséges, hogy Európa más részein is számí­tani lehet a vasárnapi túrarobogósok fokozott térhódí­tására. Pedig minden közlekedési helyzetben élményteli vezetést szavatoló, erős és megbí­zható motorjával igazán jó alapot tudna szolgáltatni hozzá a Carnaby Cruiser. Legjobban minden kétséget kizáróan a fehér szí­n áll neki. Ha pedig kiegészí­tőként rendelhető szélvédő plexit is szerelnek rá, pontosan úgy fest, mint egy kicsinyí­tett Harley. Kár, hogy nem mindegyik országba exportálja a Piaggio a fehér változatot!