Pellicer nyerte az ellen-Dakart

Felemásan záródott az 1. Africa Race, amelyet ellen-Dakarnak is hí­vnak. Egyfelől sikeres volt a verseny, hiszen a rengeteg probléma ellenére a háromszoros Dakar-győztes Hubert Auriol mégis meg tudta rendezni a viadalt. Másrészről csalódás is volt a verseny a nagyon kevés induló miatt. Mindössze 8 motoros nevezett be, akik közül a 36 éves spanyol Juan Manuel Pellicer óriási fölénnyel diadalmaskodott.

Volt verseny

    Tavaly ugyebár terrorfenyegetések miatt elmaradt a Dakar-rali, amelynek el is kellett hagyni Afrikát és át kellett költözni Dél-Amerikába. Azt lehetett hinni, hogy végleg befellegzett az afrikai tereprali viadaloknak, ám Hubert Auriol – 1981-ben és 1983-ban motorral, 1992-ben autóval nyert a Dakaron, amelynek 1995 és 2004 között az igazgatója volt – képes volt arra, hogy létrehozzon egy olyan versenyt, amely nagyon hasonlí­t a Dakarra. A verseny a Dakarhoz hasonlóan átszeli a világ legnagyobb sivatagját a Szaharát, azaz előzetesen hatalmas konkurenciát jelentett az első dél-amerikai Dakarnak. A Dakar szervezői, a francia ASO pedig be is perelte Auriolt és az Africa Race rendezőit. December elején egy francia bí­róság törvénytelennek í­télte meg az Africa Race megrendezését és arra kötelezték Auriolt, hogy ne rendezze meg a viadalt. Auriol azonban ezt is megoldotta. Mondván az í­télet csak a személyére vonatkozik, kilépett az Africa Race szervező bizottságából, amiért meg lehetett tartani a versenyt.


Fölény

    Az Africa Race körüli bizonytalanság, a pereskedés, a dél-amerikai Dakar-rali nagyon jó reklámja és promóciója azonban megtette a hatását. Decemberben nagyon sokan visszaléptek, vagy nem is neveztek be az Africa Race-re. Egyszóval nagyon kevés indulója volt az új afrikai eseménynek. Amí­g az első dél-amerikai Dakarnak 477 egység vágott neki, addig az Africa Race startjánál csak 23 induló volt. A 31. Dakaron 212 motoros rajtolt el, ellenben az 1. Africa Race-nek csak 8 motoros résztvevője volt! Ráadásul a 8 motoros között csak egyetlen nagy név volt, a BMW-és spanyol Juan Manuel Pellicer.

    A szí­nvonalat tehát nem lehetett összehasonlí­tani a Dakaréval! A mezőny, amelyben egyetlen magyar motoros sem volt, nem volt egy szinten a spanyollal. A december 30. és január 11. között zajló 1. Africa Race összesen 7005 kilométer hosszú volt, amelyből a szelektí­v szakaszok hossza 2830 kilométert tett ki. Az Africa Race-en elvből volt rövidebb az össztáv, valamint a szelektí­v szakaszok hossza is! Hiszen Auriol elsősorban nem arra törekedett, hogy a Dakart másolja le mindenáron. A verseny előzetesen 12. szakaszból és egy szünnapból állt, azonban a 9. szakaszt törölték a 8. szakasz nehézségei miatt. Ez is jól mutatja, hogy a Szahara az 1. Africa Race-t sem kí­mélte, hiszen a Marokkón, Mauritánián és Szenegálon áthaladó viadal nagyon sok nehézséget tartogatott. Ennek ellenére csak egyetlen motoros sérült meg komolyabban – csak a hondás francia Thibault Chatelier adta fel az 1. Africa Race-t. Amelyen rajt-cél győzelmet aratott Pellicer a BMW G450X nyergében.

Pellicer nagyon kilógott a mezőny többi tagja közül. A 11 szakaszból 10 etapon nagyon magabiztosan győzött. Az utolsó szakaszon csak azért lett negyedik, mert megállt segí­teni egy motoros társának, aki bukott. Egyszerűen Pellicernek nem voltak riválisai. A spanyol a legkisebb különbségű szakaszgyőzelmét a 2. nap aratta, amikor is 2 perc 9 másodperc előnnyel nyert. De volt két olyan szakasz, amikor jóval több mint 1 órát vert a másodikra. A 8. szakaszon volt a legátütőbb: a mauritániai homoktengerben Pellicer 1 óra 47 perccel előzte meg a másodikat! Nem meglepő tehát, hogy Juan Manuel Pellicer a dakari célban közel 5 és félóra előnnyel nyerte meg az 1. Africa Race viadalt! Pellicer ezzel a karrierje legnagyobb sikerét érte el, ellenben az Africa Race debütálása igencsak felemás volt, amiért nehéz megmondani a jövőbeli sorsát.

Magyar siker

    A motorosokkal és az autósokkal (11 autós csapat volt) ellentétben az 1. Africa Race négytagú kamionos mezőnyében volt magyar induló. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Tóth Tamás összeállí­tású trióról van szó, amely két szakaszgyőzelmével sokáig a győzelemért küzdött, majd végül a Scaniával a 3. helyen zártak.