Pár perce kaptuk: Lesz-e Budapest Motor Fesztivál?

Szinte minden jelentős márka megnézhető és kipróbálható lesz a kiállí­táson, annak ellenére, hogy a nagy motor importőr cégek egy része idén nem vesz részt a február 23-25. közötti szezonnyitó rendezvényen

“A Magyar Gépjárműgyártók Egyesületének (MGE) motoros tagozata a közelmúltban olyan állásfoglalást tett közzé, amelyből kiderült: az általuk képviselt márkák importőrei idén nem állí­tanak ki a Budapest Motor Fesztiválon. Rafay János a Hungexpo B2C üzletág igazgatója, egyben a kiállí­tás igazgatója egy szakmai háttérbeszélgetésen újságí­róknak elmondta: mivel a legnagyobb ilyen jellegű, hazai rendezésű seregszemléről van szó, a Hungexpo fontosnak tartotta, hogy az utolsó pillanatig tárgyaljon a legjelentősebb partnereivel. Ennek eredményeképpen mára világossá vált, hogy az Aprilia, Harley-Davidson, Kawasaki, Moto Guzzi, MV Augusta, Piaggio, Suzuki és Vespa szériamodelljei biztosan megjelennek a kiállí­táson, motorkereskedők közreműködésével, mintegy 900 négyzetméteren. Emellé a tárgyalások függvényében csatlakozhat a Honda, Triumph és Yamaha, további 4-500 négyzetméterrel. Rafay János szerint bizonyos szempontból érthető az importőrök állásfoglalása: a jelenlegi magyarországi piaci helyzet nem a legkedvezőbb. Miközben a motorozás egyre inkább a 40 éven felüliek időtöltése vagy közlekedési eszköze, a 90-es évek fellendüléséhez képest drasztikusan csökkennek a motor eladások. Ezzel együtt továbbra is nagy az érdeklődés a Budapest Motor Fesztivál iránt. Ezt jelzi, hogy a tavalyi kiállí­táson, amelyet a Budapest Boat Show-val egy időben rendeztek, több mint 30 ezer látogató vett részt… „A célunk továbbra is az, hogy fenntartva a folyamatos véleménycserét a szakma képviselőivel, az ország legnagyobb ilyen tí­pusú rendezvényét kí­náljuk évről-évre” – tette hozzá az igazgató. A Budapest Motor Fesztiválra a piac további szereplői – a felszerelésekkel, ruházatokkal, kiegészí­tőkkel, alkatrészekkel foglalkozó cégek – már mind bejelentkeztek, sőt a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek a szí­nvonal növelésére is, hogy ellensúlyozzák az importőrök jelenlétének hiányát. 2018-ban újra számos programmal és kí­sérő eseménnyel várja a látogatókat a kiállí­tás, látványos bemutatók, és interaktí­v motoros érdekességek kerülnek megrendezésre a C pavilonban, ahol több kategóriában zajlanak motoros versenyek, de itt kerül sor a Stunt Riderek és a freestyle motocrossosok bemutatójára is. A Veterán Motor Kiállí­táson 3000 négyzetméteren több mint 300 veterán modellt mutatnak be a gyűjtők. A kiállí­tás fókuszába az idén 50 éves Pannónia P20 kerül, az érdeklődő közönséget pedig szakmai előadások, és motorversenyzők beszélgetései is várják.

Az Épí­tett Motorok és Autók Találkozóján (EMAT) a hazai művészek mutatják be az általuk teljesen egyedire szabott motorkerékpárokat, tehát itt mutatkozik be a hazai motorépí­tés krémje is. Újra lehetőség nyí­lik továbbá különböző motorok tesztvezetésére és külön kiépí­tett pályán quadozásra is.”