Összehasonlító teszt: Nagy Túraendurók

Romantikus terepmotorozás, kihívó ülésmagasság és kötelező kacsacsőr: a túraendurók klasszikus DNS-profiljába számos motorkerékpár-gyártó beleillik, a Harley– Davidson típusai azonban általában nem tartoznak közéjük. De mindez már a múlt, a cég az országukra jellemző merészséggel és nagy elánnal lép be a szegmensbe. Mellesleg teljességgel kacsacsőr nélkül. Vajon a Pan America hol helyezkedik el a jellegzetes BMW- és Honda-modellek között?

A tesztben szereplő motorok:

BMW R 1250 GS, Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Harley–Davidson Pan America 1250 Special

Oké, oké, annyira azért mégsem meglepő a Harley megjelenése a gólyalábú géposztályban. Már 2018 óta létezik egy stratégiai iromány a megszokott erős kijelentéssel „More Roads to Harley–Davidson“, amelyben a Pan America jelentős teret kapott. Az elektromos Harley, a LiveWire, amely még erősebb jele annak, hogy a Harley elkötelezett az új szegmensek meghódítása iránt, már 2014-ben felbukkant.

A hagyományokhoz ragaszkodó régi motorosok menedéke tehát nem titokban, és nem is tegnap óta küzd problémákkal. De a kiútkeresés közben a jövő és a diverzifikáció előtérbe kerülése nem puszta öncél. Nem csak a koronavírus megjelenése óta csökkennek a cég eladásai világszerte. A pandémia első évében kereken 145 000 motorkerékpárt szállítottak ki, nem túl régen még ennek a kétszeresét adták el. Valamit tehát ki kellett találni Milwaukee-ban, hogy elszakadjanak a régi formák új ruhába öltöztetésétől. Hogy magukhoz öleljék a jövőt, és ismét növeljék a darabszámokat.

Előbbi a LiveWire feladata, utóbbiért elsősorban a Pan America felelős, hiszen a nagy túraendurók nagy hasznot is ígérnek, leginkább Európában. Ezalól az Európa egyik legnagyobb piacaként számontartott Németország sem kivétel: a GS érzésre már egy örökkévalóság óta trónol az első helyen, a második legnépszerűbb gólyalábú modell Japánból jön, Africa Twin néven. Ez a dinamikus duó tehát a mérce.

Igazán praktikus, hogy ennek a fajnak pont ezt a két díszpéldányát kaptuk meg kipróbálásra a Pan America ellen. Őrületes véletlen. Amiből még egy kijutott nekünk: a teljesítményükben meglévő 50 lóerős teljesítménykülönbség ellenére a három delikvens ára nem esik messze egymástól.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/02 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.