Összehasonlító teszt: középkategóriás retrómotorok

Lassan beesteledik, de még mindig heves eszmecserét folytat a két pilóta a Husqvarna Svartpilen 701-gyel és a Yamaha XSR 700 XTribute-tal töltött nap tapasztalatairól. Fényből is árnyékból is jutott bőven.

 

Csak úgy röpködnek oda-vissza a szavak, sorjáznak a vélemények. Ebből is látszik, hogy nem a motorpiac két szürke eminenciása a Husqvarna Svartpilen 701 és a Yamaha XSR 700. Kitűnnek a tömegből, hatással vannak az érzelmekre. Pedig voltaképpen egyszerű fickók: régi modellekre emlékeztető, lényegre szorítkozó motorkerékpárok.

A Svartpilen a flattrackerekre hajaz, azokra a masinákra, amelyek legkésőbb az „On any sunday” című film első részének megtekintése után fixen beleégnek a kétkerekűek benzingőzt inhaláló szerelmeseinek emlékezetébe. Lapos lámpamaszkjával és felfelé kunkorodó utasülésével igen hűen idézi a Husqvarna e típusa a maga választotta mintaképet.

Pedig mindent elkövetett a gyártó annak érdekében, hogy önálló kinézete legyen. Tény, hogy egyszerűbben is megvalósíthatta volna, hiszen már meglévő műszaki alapot hasznosíthatott. Anyacége, a KTM 690 Duke típusát ruházta fel igazán egyedi külsővel. Ténykedése szerencsére nem merült ki abban, hogy pusztán kicserélt néhány alkatrészt.

A Svartpilen egyszerűen más. Távolról sem tűnik erőltetettnek nála a rendhagyó megjelenés. Nincs az az érzése az embernek, mintha a kényszer szülte volna, minden részlete jól átgondolt és kidolgozott. Vonalvezetésében is ugyanez a fajta következetesség köszön vissza: minden egyes él és szöglet tudatosan lett kialakítva és összekötve rajta.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.