Összehasonlító teszt: Középkategóriás Nakedek 2. rész

Nagy összehasonlító tesztünk első felében motorokról és hajtáskoncepciókról írtunk. Itt, a másodikban a menettulajdonságokat vesszük sorra. Egészen véletlenül alakult úgy, hogy a Triumph pont a fehér vonalon halad a képen, de, mint később látni fogják, kiemelt szimbolikus jelentőséggel bír.

A tesztben szereplő motorok:

BMW F 900 R

DUCATI MONSTER 821 STEALTH

KAWASAKI Z900

KTM 890 DUKE R

SUZUKI GSX-S750

TRIUMPH STREET TRIPLE RS

YAMAHA MT-09 SP

Elég furán viselkedett az a BMW F 900 R, amit idén februárban kaptunk tesztelésre: nem volt ínyére a bedöntés, folyamatosan vissza kellett húzni a kormányát annak érdekében, hogy ne egyenesítse ki a kanyart. Esős, hideg időben különösen kellemetlenül érvényesült ez a sajátossága. Pont ez utóbbi körülmények között lenne fontos, hogy minél kisebb erőkifejtéssel lehessen végigterelni az íven.

A fentiek miatt nem számítottunk sok jóra e tesztet megelőzően. Mivel azonban ezúttal másik tesztpéldányt bocsátott rendelkezésünkre a BMW, meglepődve állapítottuk meg, hogy a mostani R sokkal kezesebb az előzőnél. Ez sem volt ugyan a játszi könnyed fajtából való, de anélkül, hogy izomból kellett volna húzni a kormányát, pontosan követte az arról kiosztott parancsokat.

Ráadásul olyannyira stabil és biztonságos úttartás jellemezte ugyanazokkal a Bridgestone S 21 „U” gumiabroncsokkal, amikkel a kora tavasszal kipróbált másik F 900 R is fel volt szerelve, hogy több alkalommal is megközelítette az 50 fokot a műszerrel mért bedöntés mértéke, amikor országúton „sport” üzemmódban, lendületesen mozgattuk.

Kíváncsiak voltunk rá, mi állhat a varázslatos átváltozás hátterében, ezért visszakértük a BMW-től az év elején kipróbált tesztmotort. Meg is kaptuk, de új gumikkal és precízen beállított hátsó kerékkel. Mint az a műhelyben felvett szerelési jegyzőkönyvből kiderült, szükség volt a finomhangolásra, mert a nem megfelelően beállított láncfeszítő miatt ferdén állt a hátsó kerék.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.