Összehasonlító teszt: BAGGEREK  

A BMW tovább bővíti az R 18-as sorozatot. A klasszikus cruiserkülső után egy más típus, a bagger következik. Az új stílus összetevői: nagy első kerék, kofferek és masszív fejidom. Ilyen például az Indian Challenger Dark Horse vagy a Harley–Davidson Road Glide Special is. De vajon melyikük kotor a legjobban?

A teszteben szereplő motorok:

BMW R 18 B

HARLEY–DAVIDSON ROAD GLIDE SPECIAL

INDIAN CHALLENGER DARK HORSE

Tavaly, október közepe. Toptesztelőnk, Timo a Harley előtt térdel, és épp pakolja tele a koffereket. Nem, nem csak ruhákkal. Az egyik kemény héjú csomagba csak az ellátmány kerül. Elég ahhoz, hogy Stuttgarttól Nordkappig ne kelljen kaját venni. Pedig nem is szándékozunk ilyen messzire menni. Valaki a szerkesztőségből korábban megjegyezte: „Menjetek el az igazán nagy kotrógépekhez!“ Úgyhogy a célunk Ferropolis valahol Halle an der Saale környékén. De mik is ezek igazán, a baggerek? Úgy festenek, mintha cruiserstílusban készült túramotorok lennének.

A „bagger“ kifejezés az angol „bag“, azaz csomag szóból származik. Amelyeket a baggerek lehetőség szerint a legfeltűnésmentesebben, azonos formanyelvvel integrálnak. A baggerek elejét masszív túraidom díszíti rövid szélvédővel, ezenkívül nagy első kerekük van, ami egyedülálló megjelenést kölcsönöz ezeknek a motorkerékpároknak. Ennyit az elméletről, még sok kilométer és ismeretlen utak várnak ránk. Praktikus, hogy mindhárom bagger hatalmas fejidoma jókora TFT-kijelzőt is rejt magában, navigációval együtt. Jó kis kütyü, de csak akkor, ha könnyű rajtuk megadni a célt.

Ebben első pillantásra különösen előzékeny velünk az Indian és a Harley-Davidson kijelzője. Érintőképernyő! Nem kell mindenféle gombokat nyomkodni – legalábbis elméletileg. A BMW-nél előbb egy saját applikációra van szükség WLAN- és Bluetooth-kapcsolattal a display-hez, hogy egyáltalán megjeleníthető legyen a navigáció. Fogjuk rövidre: előbb vagy utóbb mindegyik képernyőn megjelenik a cél. De aki egyszerűen az okostelefonját rögzíti a motorra, az sem jár rosszabbul.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.