Összehasonító teszt: Speedek a közúton

Addig akartunk sort keríteni erre a tesztre, amíg még korlátozás nélkül lehet döngetni a német autópályákon. Sajnos, minden jel arra utal, hogy előbb-utóbb le kell mondanunk erről a kiváltságról. Ideje volt, hogy utoljára még feltétlenül hódoljunk a teljesítménynek és a száguldásnak. Keresve sem találtunk volna ehhez jobb társakat a Suzuki és a Kawasaki nagy sebességre kitenyésztett modelljeinél.

Hogy kik is pontosan a kiválasztottak? Igazi legendák! Az egyik közülük a még nem is annyira idős Kawasaki H2 SX. A magas plexi és a csomagtartó dacára ugyanazt a tomboló kompresszorreaktort építették bele a japánok, amely már 2015-ben új, addig ismeretlen teljesítménydimenziókba repítette a H2-t és annak versenypályaváltozatát, a H2 R-t. Ez az erőforrás a japán csúcstechnika egyik legékesebb példája, és mint ilyen, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy még jobban megszilárduljon a Kawasaki hírneve, mint a villámgyors motorkerékpárok avatott szakértője.

A ZZR1400 képében volt egy még ennél is ütősebb highspeed modellje is a japán gyártónak. Csak volt, ma már nem része a kínálatnak. Mára igencsak megfogyatkoztak a kétkerekű elfogó vadászrepülőgépek. Lehet, azért, mert manapság sokak számára avítt dolog háromszázzal repeszteni az autópálya belső sávjában. Ha pedig már az „oldschool”-nál tartunk, akkor mindenképpen tegyünk említést a fajta egyik legjelesebb és legismertebb képviselőjéről, a Suzuki Hayabusáról.

Ha úgy tekintünk a speedbike-okra, mint Franciaországra, akkor a Hayabusa egyenesen Párizs. 1999-ben mutatkozott be a maga áramvonalas külsejével, alacsony építésével és hosszú, elnyújtott alakjával. 175 lóerő volt a teljesítménye, és már annak birtokában is képes volt kifutni a 312 km/h sebességet. Most újra itt van, visszatért a vándorsólyom!

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.