Összehasonító teszt: Power cruiserek

Karakterszínész, kanyarcirkáló és power bike – egyik sincs híján teljesítménynek tesztünk három résztvevője közül. A Harley–Davidson új „american muscle bike”-ja nyíltan vállalja a küzdelmet az Indian és a Ducati hasonszőrű modelljével. Kapaszkodjanak meg, mert ahol fát vágnak, ott bizony hullik a forgács!

Karakterszínész, kanyarcirkáló és power bike – egyik sincs híján teljesítménynek tesztünk három résztvevője közül. A Harley–Davidson új „american muscle bike”-ja nyíltan vállalja a küzdelmet az Indian és a Ducati hasonszőrű modelljével. Kapaszkodjanak meg, mert ahol fát vágnak, ott bizony hullik a forgács!

Mindkét amerikai gyártmányban 60 fokot zárbe a két henger, egyedül a Ducatiban merőlegesek egymásra. Valamennyi erőforrás hosszában, térhálós vázba van beépítve, és mindegyik muscle bike vaskos csövű, fordított teleszkópvillára, valamint kurta, zömök farra támaszkodik. Közös bennük a közvetlen felfogatású, szimpla rugóstag és a rövid sárvédő is.  Kezdjük a sort a kolosszális olasz rosszfiúval. Eredetileg 2016-ban került piacra az igencsak menetaktív és futurisztikus XDiavel, amelyen alacsonyabb az ülés és szélesebb a kormány, mint a nála öt évvel idősebb sima Diavelen.

Felemelő érzés kézbe venni rezgéscsillapító súlyokkal együtt kilencven centiméter széles kormányát. Át kell nyúlni hozzá a 18 liter térfogatú, hosszú és széles tank fölött. Közben fényűzően kényelmesre párnázott, már-már nyeregre emlékeztető ülésen nyugszik az ember ülepe. Tiszta italowestern az egész. A lábait messze előretolt lábtartókon tudja pihentetni menet közben.

Ha elsőre nem passzolna az ergonómia, két másik pozícióba tudja szerelni a trepniket. 77 centiméteres ülésmagasságával a Ducati is éppúgy kedvez az alacsony termetű felhasználóknak, mint a Harley. Kicsit rendhagyó, de kényelmes testtartást lehet felvenni a hátán. Az utasnak közel sincs ilyen jó dolga: nemcsak hogy rövid és lejt az ülése, de ott forog mögötte a 240-es hátsó kerék is. Erősen kapaszkodnia kell, nehogy rácsússzon.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.