Örömhír a Honda VFR750R tulajdonosoknak

A legendás RC30 a Tokiói Motor Show-n mutatkozott be 1987-ben, majd 1988-ban érkezett meg az európai piacra. Ez a korlátozott darabszámú, mindössze 5000 példányban gyártott versenymotor mindenben megfelelt az akkor indított Superbike bajnokság előírásainak. Az RC30 azonnal beírta magát a történelemkönyvekbe, hiszen Fred Merkel 1988-ban és 1989-ben egyaránt megszerezte a Superbike-világbajnokság trófeáját.

A Japánban elért sikerek után Európában is meghirdette különleges alkatrész-értékesíti programját a Honda. Az „RC30 Forever” névre keresztelt akció keretein belül olyan részegységeket gyártanak majd újra, melyekre az RC30-tulajdonosoknak – a japán és európai klubok képviselői szerint – a legnagyobb szüksége van ahhoz, hogy ezeket a különleges motorokat a lehető legjobb, közúti használatra is alkalmas állapotban tartsák. A gyártó arra törekedett, hogy típus elkötelezett rajongói továbbra is biztonságosan és magabiztosan motorozhassanak.

A kezdeményezésnek köszönhetően nagyjából 150 gyári minőségű, eredeti alkatrész válik ismét elérhetővé az ikonikus versenymotorhoz, többek között az erőforráshoz, a futóműhöz, az elektronikai rendszerhez és az idomzathoz is kínál cseredarabokat a japán iparóriás. Hogy pontosan miket, természetesen nem a véletlen határozta meg.

A listát a tulajdonosok, valamint a Honda gyártásért és fejlesztésért felelős munkatársainak ajánlásait figyelembe véve állították össze. Hála a számítógépes terveknek, a fennmaradt, eredeti alkatrészeknek és a Honda család elkötelezettségének, a sok-sok bizonytalan tényező ellenére is sikerült elsőrangú alkatrészeket előállítani, ennek volt köszönhető az „RC30 Forever” program elképesztő, Japánban aratott sikere is.