Norton C 652 SM – Ezüstkalapács

Bár Anglia fél autóipara a BMW tulajdonában van, mégis meglepí´, hogy épp egy német cég kelti életre ismét a Nortont, méghozzá BMW-erí´forrással.

 A 42 éves Joachim Seifert látva, hogy a Nortonnak vége, már öt évvel ezelí´tt, tehát idejében megszerezte a névhasználat jogát.

Ahhoz már sem az idí´, sem a tí´ke nem elegendí´, hogy saját erí´forrást fejlesszenek ki 1998-ra, a Norton századik születésnapjára, amikorra beindul a sorozatgyártás. Seifert a BMW F 650-es egyhengeresénél kötött ki. Ez a DOHC-erí´forrás amúgy is akár a Manx motorjának modern változata lehetne, és a BMW beleegyezett, hogy Norton emblémával épí­tsék be a Dave Pears épí­tette szupermono versenyvázba.

Pears Tigcraft cége ezt és a gép többi alkotóelemét rekord idí´ alatt – állí­tólag mindössze öt hónap – gyártotta le és készí­tette el kész motorként a birminghami kiállí­tásra. A gépet kipróbálhattam, és arra a megállapí­tásra jutottam, hogy ez nem egy retrobike, hanem egy teljesen modern szupermono, amely megtartotta a régi Manx összes elí´nyét: szuperjó fordulékony futómûvét, fékeit és erí´teljes egyhengeres motorját.

A motorja tökéletesen hangolt, könnyen indul, a felszereltség komplett és funkcionális, a csúnya nyerget és a túl kemény rugóstagokat pedig módosí­tják a szériagyártásig.