Nem elégedett a KTM 690 Enduro futóművével?

Ha az lenne, nem cserélnék le a himbarendszerre szerelt rugóstagot PDS-re. Már fejlesztik az új modellt.

A KTM keményen belehúzott az újdonságok fejlesztésébe: a közelmúltban adtunk hí­rt arról, hogy készül a 1290 SM-T és a 390 Duke frissí­tett változata, most pedig a már utcán tesztelt 690 Endurótól érkeztek információk.

 

 

A KTM 2008 óta gyártja a 690 Endurót, aminek 20 mm-rel hosszabb rugóutakkal és sportosabb matricázással és fényezéssel készülő R változatára 2009-ig kellett várni. 2008 és 2011 között 654 köbcentivel gyártották a tí­pust, majd 2012-ben bemutatta az osztrák gyártó a valódi 690-est, ami már lökettérfogatában is megfelelt a névnek. Korábbi alapváltozat magassága és futóműve í­gy a 690 Enduro R sajátja lett, mí­g a 690-es alapváltozatot tovább optimalizálták az alacsonyabb sofőrökhöz, 20 mm-rel csökkentve a magasságát. Ekkor egyébként módosí­tották a fényszórót és a műszerfalat is, 2014-ben pedig ABS-szel szabályozott fékeket, ride-by-wire gázkart (teljesen elektronikus gázkar, nincs bovdenes vagy más fizikai kapcsolat a befecskendezés és a kar állása között, lényegében a gázkar csak egy potméter) és dupla gyújtást kapott a tí­pus.

Ehhez képest a jövőben újdonság lesz az átalakí­tott futómű: az eddig himbarendszerre szerelt rugóstagot PDS rendszerűre (közvetlenül a lengővillához csatolják a rugóstagot) cserélik, illetve vélhetően ezt a modellt is ellátják üzemmódkapcsolóval: minden feltétel adott hozzá, í­gy adja magát a fejlesztés.

Hogy pontosan mikorra várható a frissí­tett modell, még nem tudni, elképezelhető, hogy még 2016-ig várni kell az újdonságra.