Nakano a szuperbike-ban

Folytatódott az elmúlt évek szokása, hiszen idén is érkezett MotoGP sztár a szuperbike vb-be. A japán Shinya Nakanóról van szó, aki 1999 után hagyja el a gyorsasági vb-t és jövőre már Max Biaggi társa lesz az Aprilia szuperbike alakulatánál.

Az Apriliánál nagyon sok név felmerült azzal kapcsolatban, hogy ki legyen Biaggi társa. A noaleiek tárgyaltak Roberto Rolfoval – az olasz tesztelte is az RSV4-et Mugellóban és Valenciában – , a spanyol Alex Debonnal – ő több évig volt az Aprilia tesztpilótája – , a szuperbike vb-n szereplő olasz Lorenzo Lanzival, és az elmúlt hetekben felmerült a fiatal spanyol Aleix Espargaro neve is. Mí­g pár napja még a japán Hiroshi Aoyama látszott biztos befutónak. Aztán váratlanul mégis a 31 éves Shinya Nakanot szerződtette le az Aprilia, mivel Aoyamával kudarcba fulladtak a tárgyalások.


Nakano megérkezése a szuperbike vb-be meglepetésnek számí­t. A japán motoros a szeptemberi Japán Nagydí­jon lenyilatkozta, hogy ő inkább abbahagyja a karrierjét, ha nem kap helyet a MotoGP-ben és hogy esze ágában sincs a szuperbike-ba jönnie. A MotoGP-ben pedig nem kapott helyet. A Kawasaki ugyan őt szerette volna a jövő évi harmadik motorjára, ám Jorge Aspar Martí­nez nem akarta Nakanot. Nakano nem lett újra kawasakis és í­gy csak két ZX-RR800-at láthatunk 2009-ben is. Máshonnan nem kapott ajánlatokat Nakano, aki csak tesztpilóta lehetett volna. A Honda, a Yamaha és a Kawasaki is szí­vesen alkalmazta volna őt, ám egyik márka sem tudta garantálni neki, hogy a jövőben valamikor is állandó tagként visszatérhet a MotoGP-be. Nakano pontosan ezért változtatta meg az eredeti döntését és fogadta el az Aprilia ajánlatát. Az Aprilia 1 plusz 1 évre igazolta le a japánt, akit két dolog miatt szerződtetett le az olasz cég. Egyfelől Nakano hatalmas tapasztalattal rendelkezik, másrészt nagyon jó tesztpilóta is. Aki nagyon sokat segí­thet abban, hogy Max Biaggi minél sikeresebb legyen az új RSV4-en.

Nakano 1999 óta volt állandó tagja a gyorsasági vb-nek. Két évig a gyári Yamaha csapat tagja volt a 250-ben. Majd felköltözött a királykategóriába. Összesen 167 nagydí­jat teljesí­tett, 21-szer volt érmes, 5-ször volt edzéskirály, mí­g 6-szor nagydí­jgyőzelmet aratott. Nakano az 500-ban és a MotoGP-ben versenyzett Yamahával, Kawasakival és Hondával is. A legemlékezetesebb éve 2000 volt, amikor is vb-második lett a 250-ben. Mí­g 2004-ben ő szerezte meg a Kawasaki első érmét a MotoGP-ben. Nakano idén a 9. helyen zárt a MotoGP-ben: ez volt a legjobb összetettbeli helyezése a királykategóriában, mí­g idén szerezte a legtöbb pontot is a géposztályban.

Nakano technikai igazgatója is a gyorsasági vb-ből érkezik. Emanuele Martinelli idén a KTM-nél Mika Kallio technika vezetője volt, aki a múltban dolgozott a Ducatinál is, hiszen a német Alex Hofmann technikai igazgatója volt a D’Antin Ducatinál.