Nagyon fontos a szuperbike vb a Kawasakinak

Amí­g a MotoGP-ből és az amerikai szuperbike bajnokságból kivonult a Kawasaki, addig a szuperbike vb-n közvetlen gyári támogatással vesznek részt a zöldek. Akiknél a technikai fejlesztésekért maga a ZX10R tervezője, Yasuhisa Okabe a felelős.

A Kawasaki idén mind a szupersport vb-n, mind a szuperbike vb-n hatalmas változtatásokat eszközölt, hiszen mindkét géposztályban új csapatokat indí­t. A szupersportban a francia Gil Motorsport helyét átvette a spanyol Provec Motorcard, mí­g a szuperbike-ban már nem a San Marinó-i PSG-1 képviseli a Kawát, hanem a brit Paul Bird Motorsport. A két új csapat közül a Kawasaki főleg a szuperbike alakulatra koncentrál. Hiszen a Kawasaki szuperbike vb-beli stratégiája teljesen megváltozott az elmúlt évekhez képest. A Paul Bird Motorsport – a brit csapat 2002-ben és 2003-ban Ducatival brit szuperbike bajnok volt, mí­g a vb-n tavaly debütált hondásként – sokkal nagyobb támogatást kap mind a Kawasaki Motors Europe-től, mind a Kawasaki japán központjától. Igaz erre már régóta nagyon nagy szükség volt. A ZX10R ugyanis a 2004-es bemutatkozása óta csak négyszer volt érmes és csak egyszer nyert! A brit Chris Walker emlékezetes győzelmet aratott 2006-ban az eső áztatta Holland GP-n.


A Kawasaki Europe sportvezetője, Steve Guttridge (balra) és Paul Bird, a Kawasaki új csapatvezetője nagyon bí­zik abban, hogy idén végre ütőképes lesz a ZX10R

A Kawasaki a szervezeti átalakí­tás mellett azonban főleg technikai újí­tásokat hajtott végre. És az eddig lezajlott tesztek után nagyon úgy tűnik, hogy az új Kawasaki csapatnak, a Paul Bird Motorsportnak elsősorban csak logisztikai feladatai vannak. Ugyanis a technikai ellátást teljes egészében átvette maga a Kawasaki japán versenyrészlege. A Kawa az új csapatába 14 japán mérnököt küldött. Motorspecialistákat, elektronikai szakembereket és futómű gurukat. A 14 technikust pedig maga a ZX10R vezető tervezője, Yasuhisa Okabe koordinálja!

A Kawasaki emellett partnereket és beszállí­tókat is cserélt. Idén már nem az Öhlins szállí­tja a lengéscsillapí­tókat a Kawának, hanem a Showa. A ZX10R kipufogórendszere is új lett, hiszen az Akrapovicot leváltotta a japán Arata. A blokktuningban továbbra is nagy szerepe van a francia Akira Technologies-nak, de a japán versenyrészleg már sokkal jobban beleszól a fejlesztésekbe. Az olasz Magneti Marellival – amely a motorelektronikát és annak szofverét szállí­tja a Kawának – szintén sokkal szorosabbá tette az együttműködését a Kawasaki. Idén már a Magneti Marelli egy külön mérnököt rendelt ki a vb-re a Paul Bird Motorsporthoz.

A Kawasaki emellett a japán szuperbike bajnokságbeli fejlesztéseit is bevonja a szuperbike vb fejlesztéseibe. Ha Japánban beválnak a fejlesztések, azt a vb-n is alkalmazni fogják. A legutóbbi portugáliai teszteken az ausztrál Broc Parkes Magneti Marelli elektronikát használt, de a csapattársa, a japán Makoto Tamada már azt a Mitsubishi elektronikát tesztelte, amelyet a Kawa a japán bajnokságban is használ.

A Kawasaki főleg azért hozott idén drasztikus változtatásokat, mert 2008-ban nagyon rossz volt az együttműködés az egykori csapat és a Kawasaki, valamint a régi beszállí­tók és a Kawasaki között.