Négyütemű 250-essel 170 km/h?

A nyáron bemutatott, új CBR250RR-t nemrég Márc Márquez tesztelte, most pedig a TMCBlog vitte ki pályára. A Honda negyedliteres, négyütemű sportmotorja látszólag kiválóan teszi a dolgát a zárt aszfaltcsí­k kanyarjaiban és féktávjain közben pedig egészen meglepő végsebességre is képes.

 

3:30 körül látható a szóban forgó végsebesség

 

A lenti videó tanúsága szerint a célegyenesben akár 170 km/h-s értéket is láthatunk a kisméretű sportgép digitális műszerfalán. Ebben természetesen komoly szerepet játszik az áramvonalas (és igen látványos) külső mellett a 14,5 literes tank alatt megbújó, 38 lóerős erőforrás, aminek 154 kg-os száraz tömeggel kell csak megbirkóznia.

 

 

A jelenlegi információink szerint a Honda nem tervezi az ázsiai piacokra szánt CBR250RR-t elhozni Európába. Ennek ellenére van okunk bizakodni, mert ha az eddigi trendeket nézzük, akkor az öreg kontinensre számos esetben eljutottak ezek tí­pusok, csak nagyobb, az itteni, magasabb teljesí­tményigényekhez jobban igazodó formában. Ilyen volt például az Yamaha YZF-R3 és a Kawasaki Ninja 300 is.

 

Akik szeretnének jobban elmélyülni a 300 köbcentiméter körüli sportmotorok világában, azoknak nyugodtszí­vvel ajánljuk legutóbbi összehasonlí­tó tesztünket, amiből kiderül, hogy mire képes a Yamaha, a Honda, a Kawasaki és a KTM zsebrakétája