Négy új Guzzi, 230 lóerős Aprilia és villanykerékpár

A Piaggio csoport is megszellőztette újdonságait

Azt nem lehet mondani, hogy a Piaggio csoportnál elkapkodták volna a kampányt. Az olasz konszern alig néhány nappal az idei EICMA kiállí­tás előtt (hétfőn kezdődik) tette közzé, hogy milyen újdonságokat tervez bemutatni.

 

Moto Guzzi:

 

Az idén 95 évfordulóját ünneplő márka összesen négy modellel készül a milánói seregszemlére. Bemutatkozik a V9 Bobber és a Roamer, amik a V7-esek felett helyezkednek el a palettán. Technikai információk egyelőre még nem kerültek nyilvánosságra, de a legvalószí­nűbb forgatókönyv szerint az erőforrásuk 850 köbcentiméteres.

 

Moto Guzzi V9 Bobber


Mellettük érkezik a V7-es család legújabb tagja, a V7 II Stornello, amivel egy régi nevet éleszt újjá a gyártó. Az eredeti Stornello 1960 és 1976 között készült és ez volt az első olasz motorkerékpár, amit a gazdáik előszeretettel épí­tettek át scramblernek. Az új Stornello vastag kerekekkel, magasra felhúzott kipufogóval és az ős modellre hajazó, piros fényezéssel lesz látható.

 

Az eredeti Stornello


Végül pedig az idei EICMA-n kerül le a lepel a tavaly még csak koncepcióként megismert MGX-21 sorozatgyártott változatáról. Az 1400-as California bagger kivitele a különleges fejidoma mellett a 21 colos átmérőjű első kerekével is vonzani fogja a tekinteteket.

 

 

Aprilia:

 

Az Aprilia részéről érdemes lesz odafigyelni az RSV4 RF-re. A sportmotor néhány fontosabb változtatáson esett át a 2016-os modellévre. Ennél azonban sokkal nagyobbat fog ütni, hogy a vállalat elindí­tja az Aprilia Factory Works projektjét. Ez a program lehetővé teszi, hogy mindenki – profi és lelkes amatőr egyaránt – olyan RSV4-est rendeljen közvetlenül az Aprilia Racingtől, ami megfelel a Superstock és Superbike világbajnokságok előí­rásainak. A legjobb konfigurációban állí­tólag 230 lóerőt is az aszfaltra szabadí­that a V4-es blokkal szerelt sportgép.

 

Aprilia RSV4 RF


Piaggio:

 

A Piaggio részéről két új robogót várhatunk. Az egyik a Libery második generációja, amiben 50, 125 és 150 köbcentiméteres, négyütemű motorok teljesí­tenek szolgálatot. A második egy teljesen új modell, a Medley. A Liberty és a Beverly közé illeszkedő, városi szaladgáló 125, illetve 150 köbcentiméteres erőforrással készül, ülése alatt pedig állí­tólag akkor a hely, hogy két bukósisakot is képes bekebelezni. A belső égésű motorral szerelt újdonságok mellett a Piaggio még egy teljesen elektromos kétkerekűt is piacra készül dobni. A nemes egyszerűséggel csak eBike-nak nevezett konstrukció a városi közlekedés egy újabb formája. Technikai részletek egyelőre nem tudhatók, de az már biztos, hogy az okostelefonokkal képes összekapcsolódni és azokat afféle digitális műszerfalként integrálni.

 

eBike