Mit árul el egy hátsó ülés?

Az Eric Buell 1190RS sportmotorja után meglebegtették a 1190RX-et, és már hallani pletykákat két további új modellről.

Erik Buell a Harley-val való szakí­tás után sem dobta be a törülközőt, hanem új ötleteket betárazva megalapí­totta az Erik Buell Racing-et (EBR). A cég mögé az indiai Hero MotoCorp állt be pénzzel, és támogatj az elmúlt években is tucatnyi újí­tással előrukkoló Buellt.

 

 

Az EBR Facebook oldalán bukkant fel egy kép, ami a legújabb modell, az 1190RX farát mutatja meg. Az RX a már bemutatott 1190RS olcsóbb változata lesz, ami ettől még nem feltétlenül lesz olcsó, hiszen a kisszériás RS ért is közel 10 millió forintot kérnek el a megrendelőtől.

A 1190 köbcentis V2-es motorból az EBR-nél 175 lóerőt (9750-es fordulaton) és 131 Nm csúcsnyomatékot (9400-nál) csalnak elő, és valószí­nűleg továbbra is a 1190RS alumí­nium vázát és lengővilláját használják majd. A Elölre 43 mm-es fordí­tott villát szerelnek, hátra pedig az Öhlins TTX rugóstagját épí­tik be. Az előzetes hí­rek szerint a motor tömege nem haladja meg a 176 kilogrammot.

 

 

Felmerül a kérdés, hogy az RX-nek miért pont a farát fényképezték le, és dobták a közösség elé? A válasz egyszerű, mert ebből leszűrhető lesz a két motor koncepciója közti fő különbség: az RX-en szállí­thatunk utast, vagyis sokkal inkább utca-orientált modell lesz, illetve előre vetí­ti a cég jövőjét.

A pletykák szerint még további két, a 1190RS-en alapuló modellen is dolgoznak. Az SX kivitel egy naked, a AX pedig egy adventure bike lenne.