Mi lesz új a BMW-nél 2014-ben?

Első ránézésre csak új szí­nek érkeznek, de a felszí­n alatt több újí­tás is várható.

BMW K 1600 GT hathengeres túramotor megkapja a Sport jelzőt – amihez jár néhány apróság, ami még modellfrissí­tésnek is sovány lenne. Ilyen a kétszí­nű fényezés, az új, fekete kerékszett, a kisebb szélvédő és a sportosabb formájú nyereg. Mindegyik apróság, de a jövőbe mutató, mindent lehengerlő erejű motor a bemutatása óta nem igazán öregedett – úgy tűnik elég is ennyi.

 

 

Mí­g a K 1600 GT legalább kapott néhány extrát, addig a három dobozos luxusváltozat mindössze új szí­neket. Az S 1000 RR felett sem járt el az idő – akinek mégis kevés lenne, azoknak ott a mindent vivő HP4 – í­gy a tavalyi ráncfelvarrás után jövőre már csak új szí­nkombinációkkal dobják fel a tí­pust. Az R 1200 R-nek szintén két új szí­nnel kell beérnie – ahogyan az F 800 R-nek, az G 650 GS-nek és a két robogónak is.

 

 

Bár a ví­zhűtéses R 1200 GS idei modell, már 2014-ben is lesznek változások, ami kizárólag a felszereltségi szinteket és csomagokat fogja érinteni. A két választható üzemmódot (rain, road) tartalmazó ASC a szériafelszereltség része lesz, ahogyan a kormánylengés-csillapí­tó is. Feláras extraként érkezik viszont a Pro üzemmód, ami tartalmazni fogja a Dynamics, Enduro és Enduro Pro fokozatokat. A Dynamic ESA elektronikus futóműállí­tás opciót függetlenül is meg lehet majd rendelni a vezetési üzemmód-kapcsolótól függetlenül.

A nagyobb modellek fejlesztései szépen szivárognak lejebb, í­gy az F 800 GS 2014-től tisztességes elektronikai arzenállal áll a vevők rendelkezésére: ESA, ASC, Offroad-ABS kerül az extralistára.