Mi jöhet a Pirelli-korszak után?

A szerződésüket 2018-ig hosszabbí­tották, utána viszont nem tudni, mi következhet.

Még hatásvadászatból sem lehet nagy meglepetésnek nevezni a Pirelli bejelentését. Ahogyan számí­tani lehetett rá, egészen 2018-ig maradnak a Superbike Világbajnokság (WSBK) egyedüli beszállí­tói. Az együttműködés 2004-ben indult, és már 10 éve tart, bár közel sem volt botrányoktól mentes.
Noha a Superbike-ban közel sem voltak akkora sértődések a gumik miatt, mint a MotoGP-ben, jó pár esetre és pletykára emlékezhetünk, amikor felmerült a gyanú, hogy az olasz beszállí­tó nem egyformán kezelte a csapatokat, ezzel jelentős erőkülönbségeket alakí­tott ki.

 

 

 

Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz 2016 után, egyelőre még a pályázatot sem í­rták ki, í­gy minden lebeg. A Bridgestone hatalomátvétele nem valószí­nű, hiszen ők 2016-ben szállnak ki a MotoGP-ből, és nem mutatták a jelét szándéknak, hogy nagy erőkkel visszatérnének a versenysportba. A japán gyártó helyét a Michelin veszi át, í­gy ők sem valószí­nű, hogy a WSBK beszállí­tói pozí­ciójára ácsingóznának, mí­g a Dunlop folyamatosan próbál visszatérni a motorsportba, és egyre újabb fejlesztésekkel próbálja a hí­rnevén esett csorbákat eltűntetni. Számukra ez jó esély lenne, de pillanatnyilag a Moto2 és Moto3-ra fókuszálnak, í­gy velük sem lehet bátran számolni. Elképzelhető, hogy kisebb gyártók, mint például a kizárólag motorgumival foglalkozó Metzeler forgja átvenni a stafétát?